Home » Știință » Oamenii de ştiinţă au descoperit o serie de mutaţii genetice care pot preveni apariţia diabetului şi a obezităţii

Publicat: 24.04.2019
Cercetătorii de la Cambridge au descoperit variaţii ale unei gene care pot proteja oamenii de obezitate şi simptomele ei, deschizând calea către noi tratamente.
În urma unui studiu realizat pe jumătate de milion de voluntari, cercetătorii de la University of Cambridge au descoperit variaţii ale genei MC4R care ar putea fi folosite în extinderea înţelegerii modului în care apare obezitatea şi, mai important, în inovaţii în ceea ce priveşte medicaţia pentru slăbit.

Un concept care capătă mai mult teren în lumea ştiinţifică este cel că variaţiile genetice pot avea un rol benefic în lupta contra maladiilor şi că pot fi folosite drept model pentru dezvoltarea de medicamente care să fie mai eficace şi mai sigure”, a declarat Luca Lotta de la University of Cambridge, citat de către Futurism.

La începerea studiului ştiinţific, cercetătorii erau conştienţi de faptul că gena studiată MC4R joacă un rol în reglarea greutăţii, însă, ca urmare a testelor genetice au identificat un număr de 61 variaţii distincte. Parte dintre acestea împiedică instalarea obezităţii, în timp ce altele au un rol determinant în protecţia împotriva afecţiunilor asociate cu obezitatea: diabetul de tip 2 sau bolile cardio-vasculare.

O mai bună înţelegere a obezităţii

Implicaţiile acestui studiu nu se reduc doar la descoperirea de noi posibilităţi de a lupta cu obezitatea, prin producerea de noi medicamente pentru slăbit. De asemenea, cercetarea oferă şi posibilitatea de a înţelege mai bine natura obezităţii, cauzele şi formele de manifestare. Acest studiu scoate în evidenţă faptul că factorii genetici joacă un rol important în apariţia obeziţăţii la unele persoane”, a afirmat Sadaf Farooqi, unul dintre cercetătorii care a lucrat la acest studiu. Tot el a mai adăugat că unii oameni sunt destul de norocoşi încât se nasc cu genele care îi pot proteja în faţa obezităţii”.

Studiul ştiinţific a fost publicat într-un număr recent al revistei de specialitate Cell.