Home » Știință » Simţul tactil se dezvoltă în creier înainte de momentul naşterii

Simţul tactil se dezvoltă în creier înainte de momentul naşterii

Publicat: 08.05.2019
Un grup de cercetători din Spania a aflat că simţul tactil se dezvoltă în creier înainte de naştere, cu precizarea că studiul a fost realizat pe şoareci de laborator.
O echipă de cercetători din Spania a derulat un studiu prin care a vrut să afle modul în care se dezvoltă creierul în stagiile embrionare, notează Medicalxpress. În particular, aceştia şi-au concentrat eforturile în vederea explicării modului în care apare simţul tactil.

Până de curând, oamenii de ştiinţă erau de părere, pe baza unor studii anterioare, că odată dezvoltat simţul tactil este asemănător unei „hărţi” imprimate pe cortexul cerebral. Unii dintre cercetători sugerează că această „hartă” este creată înainte de naştere şi că ulterior naşterii îi sunt adăugate diferite semnale senzoriale. Cercetarea echipei spaniole sugerează însă altceva, că, de fapt, această hartă este deja formată în momentul naşterii.

Pentru a afla mai multe detalii despre dezvoltarea cerebrală în stagiile embrionare, în particular cum se dezvoltă simţul tactic, cercetătorii au folosit şoareci de laborator. Aceştia au fost folosiţi deoarece o porţiune din creierul lor care este responsabilă de acest simţ poate fi studiată mai uşor sub microscop. Cercetătorii au studiat diferite mostre ale ţesutului cerebral din diferite stagii ale dezvoltării. De asemenea, au studiat şi unde cerebrale care au fost identificate de către studii anterioare cu procesarea semnalelor senzoriale.

În urma studiului, oamenii de ştiinţă au aflat că aceste hărţi se formează încă de când şoarecii sunt embrioni şi se dezvoltă ca urmare a semnalelor trimise de către talamus. Oamenii de ştiinţă sugerează că descoperirile lor se aplică şi în cazul oamenilor deoarece organizarea cortexului tinde să se conserve de-a lungul procesului evolutiv.

Cum funcţionează cele 5 simţuri de bază ale omului şi care sunt simţurile mai puţin cunoscute