Home » Știință » Stresul de la locul de muncă şi învăţatul intens accelerează procesul de îmbătrânire

Publicat: 27.05.2019
Stresul de la locul de muncă şi procesul intens de învăţare sunt asociate cu scurtarea accelerată a lungimii telomerilor şi îmbătrânirea celulară, afirmă o echipă de oameni de ştiinţă americani de la Universitatea din Michigan.

Aceştia au efectuat un studiu pe 250 de studenţi la medicină care urmau cursurile facultăţii şi, în acelaşi timp, lucrau pe specializarea lor. Cercetătorii le-au investigat lungimea telomerilor care protejează ADN-ul de deteriorări în timpul diviziunii celulare, potrivit Rador. Telomerii sunt indicatori ai îmbătrânirii celulare, deoarece se scurtează lungimea acestora în celulele care urmează să moară.

În urma analizei lor, s-a stabilit că îmbătrânirea ADN-ului se accelerează de circa şase ori într-un proces intensiv de învăţare. Totodată, efectul negativ depinde de durata cursurilor.

O relaţie similară poate fi observată la persoanele cu profesii solicitante, dar şi în situaţii în care o persoană este expusă unui stres prelungit, pentru mai multe săptămâni sau luni, au mai arătat cercetătorii în studiul lor publicat în jurnalul Biological Psychiatry.

Savanţii au reuşit să oprească îmbătrânirea celulelor