Home » Stiinta » Experimente SF pe Staţia Spaţială Internaţională. Oamenii de ştiinţă au conectat mini-creiere la roboţi

Autor: Adrian Popovici 09.06.2019
Mini-creierele care se află la bordul SSI şi care au fost conectate la roboţi sunt organoide create din celule stem.

La bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale au loc o serie de experimente inedite cu ajutorul mini-creierelor, conglomerate de celule cerebrale create din celule stem. Oamenii de ştiinţă se declară uimiţi de capacitatea acestor organoide de a se dezvolta şi, de aceea, au decis să le conecteze la păianjeni-roboţi pentru a le citi activitatea neuronală, notează Futurism.

Organoidele au fost crescute către biologul Alysson Muotri de la Universitatea California şi au fost transportate în spaţiu, la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale. Acolo, conform biologului, se divizează în ritm alert şi chiar oferă semne ale activiţăţii neuronale rudimentare.

Oamenii de ştiinţă au decis să verifice limitele acestei activităţi cerebrale şi i-au ataşat unor roboţi. Unii experţi sunt de părere că descoperirile care vor rezulta de pe urma studierii acestor organoide vor deschide calea creării vieţii parţial-conştiente. Deşi aceasta ar putea reprezenta o reuşită importantă pentru ştiinţă, multe voci argumentează că limitele eticii cercetării vor fi puse la încercare.

„Cu cât o să ne apropiem de acest scop, cu atât o să fim mai aproape de a obţine un creier care este capabil să fie conştient de sine, să simtă durerea şi agonia”, a declarat Cristof Koch, cercetător şi preşedinte al Institutului Allen pentru Studierea Creierului.

Dacă mini-creierele vor da indicii cu privire la capacitatea organoidelor de a atinge stagiul conştiinţei de sine, atunci oamenii de ştiinţă se vor confrunta cu o dilemă etică majoră deoarece continuarea studiilor în această direcţie îi va pune în faţa alegerii de a crea şi chiar a distruge organisme inteligente, asemănătoare nouă, cel puţin în unele aspecte.

Mini-creierele crescute în laborator de către savanţii japonezi sunt cele mai avansate de până acum