Home » Știință » SpaceX va transporta canabis către Staţia Spaţială Internaţională

SpaceX va transporta canabis către Staţia Spaţială Internaţională

Publicat: 13.12.2019
Cercetătorii vor să testeze efectele microgravitaţiei şi ale radiaţiilor cosmice asupra materialului genetic.

SpaceX este unul dintre contractorii NASA din cadrul Commercial Crew Program prin care agenţia cumpără, printre altele, servicii de transport către şi de la Staţia Spaţială Internaţională (ISS). Următorul transport, care va avea aproximativ trei tone şi care este programat să plece în martie 2020, va avea şi o încărcătură „specială”. Mai exact,  capsula Dragon a SpaceX va transporta canabis în spaţiu, notează Futurism.

Recent, compania Front Range Biosciences a anunţat că va trimite către Staţia Spaţială Internaţională seminţe de canabis dintr-un soi cu o concentraţie scăzută de THC, aflată în limitele legale.

Oficialii companiei au anunţat că aceste seminţe vor fi ţinute pentru aproximativ 30 de zile în incubatorul de pe ISS, iar dezvoltarea acestora va fi urmărită de către cercetătorii companiei BioServe Space din laboratoarele Universităţii Colorado. După cele 30 de zile, culturile de canabis vor fi transportate pe Pământ şi supuse unor teste pentru a vedea modul în care microgravitaţia şi radiaţiile cosmice afectează expresia genelor în plantele de canabis.

„Există experienţe ştiinţifice care să sprijine teoria conform căreia plantele din spaţiu sunt afectate de mutaţii”, a spus Jonathan Vaught, CEO-ul Front Range. „Aceasta este o ocazie pentru a vedea dacă aceste mutaţii se menţin odată ce plantele sunt readuse pe pământ şi dacă există noi aplicaţii comerciale pentru acestea”, a precizat el.