Home » Știință » Un ”metal ciudat” ar putea să fie cheia unor noi tehnologii cuantice

Un ”metal ciudat” ar putea să fie cheia unor noi tehnologii cuantice

Publicat: 27.01.2020
Acest metal este o combinaţie de ytterbiu, rodiu şi siliciu.

Tehnologia cunatică este considerată de către oamenii de ştiinţă viitorul metodelor de calcul, a computerelor în termeni comuni; potenţialul uriaş al acestor tehnologii este egalat de condiţiile care trebuie împlinite pentru atingerea acestuia. Mai exact, materiale convenţionale, pe care le folosesc dispozitivele care ne înconjoară, nu permit încă atingerea stagiului „cuantic”.

O echipă internaţională de fizicieni a reuşit să creeze un metal „ciudat”, o combinaţie între trei elemente chimice: ytterbiu, rodiu şi siliciu, care, atunci când se află în apropierea zero-ului absolut, permite apariţie fenomenului de inseparabilitate cuantică între electronii materialului, notează Futurism.

Oamenii de ştiinţă explică faptul că atunci când temperatura acestui aliaj este aproape de 0 Kelvin, -273, 15 grade Celsius, electronii pot fi studiaţi în perechi. În acest punct, metalul este supus mecanismului de decoerenţă cuantică, în care acesta capătă caracterisitici probabilistice suplimentare.

Qimiao Si, cercetător al Universităţii Rice din Statele Unite ale Americii, explică faptul că inseparabilitatea cuantică reprezintă baza sistemelor de calcul cuantice, fiind analogul bitului în cazul sistemelor de calcul convenţionale. În aceste condiţii, explică cercetătorul, acest metal poate avea caracterisitici de super-conductor la temperaturi înalte dar, de asemenea, poate reprezenta calea către îmbunătăţirea tehnologiei cuantice.

Studiul a fost publicat în Science.