Home » Știință » Un model in vitro al tumorilor funcţionează într-un mod asemănător corpului uman

Publicat: 12.04.2020
Acest model este, conform cercetătorilor, mai complex faţă de alte modele propuse în trecut.

Cercetătorii de la Institutul Politehnic Rensselaer, Statele Unite ale Americii, au publicat un studiu în care explică o nouă tehnică de creare a unui model in vitro, în afara organismului, pentru studierea tumorilor care se dovedeşte a fi mult mai apropiat de modul în care celulele canceroase funcţionează în mod obişnuit, notează Medicalxpress.

„Ne-am apropiat mai mult de arhitectura modului de organizare a colagenului în ţesut decât de orice alt model bazat pe colagen până în prezent”, explică dr. Kristen Mills, membru al Centrului pentru Biotehnologie şi Studii Interdisciplinare din cadrul Institutului.

La baza modelelor folosite pentru studierea cancerului se află colagenul, proteina din care este formată matricea extracelulară, structura externă a celulelor din corpul nostru. Această proteină se dovedeşte a fi un element important al modelelor folosite de către oamenii de ştiinţă pentru a studia cancerul. Rigiditatea acestei proteine în matricea extracelulară se dovedeşte a fi importantă şi asta deoarece modificarea acesteia poate să influenţeze evoluţia tumorilor

Cercetătorii au stabilit că în interiorul celulelor, colagenul formează „fibre” pe care celulele canceroase le folosesc pentru a ataca alte ţesuturi. Totuşi, în prezent, cercetătorii încearcă să înţeleagă mărimea şi structura acestor fibre care favorizează procesul de răspândire a celulelor.

„Am observat că aceste structuri fibroase sunt de obicei mult mai mari decât cele create în laborator şi, prin urmare, scopul acestui lucru este de a crea modele mai bune de matrice extracelulară asociată tumorii”, explică dr. Xiangyu Gong, specializat în inginerie mecanică.

„Acum putem studia modul în care celulele canceroase interacţionează cu pachetele de colagen, la scara de mărime care ar fi văzut in vivo. Acest proces de migraţie poate fi acum studiat”, explică dr. Mills. „Am descoperit că aceste celule canceroase agresive vor urma aceste > pe care le-am creat, care arată foarte similar cu imaginile in vivo ale acestor celule canceroase care încearcă să iasă din locul iniţial al tumorii”, adaugă dr. Gong.

Studiul a fost pubicat în Acta Biomaterialia.

Tumori printate 3D – cea mai recentă metodă de studiu al cancerului