Home » Stiinta » Cercetători: Oamenii, singura specie vinovată pentru pandemia de coronavirus COVID-19

Descopera 04.29.2020
Pandemia de coronavirus este probabil să fie urmată de alte focare de boală şi mai mortale şi distructive, cu excepţia cazului în care se iau măsuri pentru a rezolva problema de la rădăcină: umanitatea se va opri din a mai distruge mediul natural, susţine un grup de cercetători.

„Există o singură specie responsabilă de pandemia de Covid-19 – noi”, susţine un grup de cercetători.

„Pandemiile recente sunt o consecinţă directă a activităţii umane, în special sistemele noastre financiare şi economice globale care încurajează creşterea economică cu orice preţ. Avem o mică fereastră de oportunităţi, pentru a depăşi provocările actualei crize, pentru a evita sămânţa seminţelor celor viitoare”, se arată în studiul publicat de aceştia, potrivit The Guardian.

Profesorii Josef Settele, Sandra Díaz şi Eduardo Brondizio au realizat cea mai cuprinzătoare verificare a sănătăţii planetare. Studiul lor a fost publicat în 2019 de platforma interguvernamentală Science-Policy Platform on Biodiversity and Ecosystem Services (IPBES), iar concluzia a fost că societatea umană era pusă în pericol de declinul accelerat al sistemelor naturale de susţinere a vieţii Pământului.

Furtuna perfectă pentru răspândirea bolilor

Într-un articol publicat luni, cu dr. Peter Daszak, care pregăteşte următoarea evaluare IPBES, scrie că „defrişarea rampantă, extinderea necontrolată a agriculturii, agricultura intensivă, dezvoltarea minieră şi a infrastructurii, precum şi exploatarea speciilor sălbatice au creat o „furtună perfectă” pentru răspândirea bolilor”.

Aceste activităţi provoacă pandemii prin aducerea mai multor persoane în contact şi în conflict cu animalele, de la care provin 70% din bolile umane emergente, au spus ei, potrivit Mediafax.

În combinaţie cu urbanizarea şi creşterea călătoriilor cu avionul, acest lucru a permis unui virus inofensiv din liliecii asiatici să aducă „suferinţe umane nespuse şi să oprească economiile şi societăţile din întreaga lume. Aceasta este mâna umană în apariţia pandemiei. Cu toate acestea, Covid-19 poate fi doar începutul”.

„Pandemiile viitoare sunt susceptibile să se întâmple mai des, să se răspândească mai rapid, să aibă un impact economic mai mare şi să ucidă mai multe persoane dacă nu suntem extrem de atenţi la impacturile posibile ale alegerilor pe care le facem astăzi”, au spus cercetătorii.

Oamenii de ştiinţă au declarat că pachetele de recuperare economică alocate de către guverne trebuie utilizate pentru consolidarea şi aplicarea protecţiei mediului şi că este nevoie de o abordare globală.

În noul articol, experţii în biodiversitate spuneau: „Putem ieşi din criza actuală mai puternici şi mai rezistenţi ca niciodată, alegând acţiuni care protejează natura, astfel încât natura să ne ajute şi să ne protejeze”.