Home » Știință » Astronomii indieni au detectat o emisie de raze X provenind dintr-un sistem binar

Publicat: 10.05.2020
Oamenii de ştiinţă au stabilit că originea acestui semnal se află sistemul binar 3A 0726-260.

Folosind datele oferite de către satelitul AstroSat, o echipă de cercetători indieni a reuşit să identifice emisii puternice de raze X care provin din sistemul binar 3A 0726-260, format dintr-o stea neutronică magnetizată şi o stea obişnuită. Oamenii de ştiinţă explică faptul că în cazul acestor sisteme emisiile de raze X au la bază materialul pe care steaua neutronică îl atrage din atmosfera stelei vecine, notează Phys.

Sistemul 3A 0726-260 se află la o distanţă de aproximativ 20.000 de ani-lumină şi, după cum explică oamenii de ştiinţă indieni, acesta este unul dintre cei mai puţin studiaţi pulsari care se află în sisteme binare, deşi, după cum arată datele lor, acesta tinde să fie o sursă destul de „luminoasă”, dacă e să ne uităm la emisiile de raze X. Astronomii au stabilit că acest sistem are o perioadă orbitală de 34,55 zile, iar perioada de rotaţie a pulsarului este de 103 secunde. De asemenea, pulsul acesta de 103 secunde pare a fi urmat de un puls secundar, dar mai slab, detectat în datele altui observator.

„Schimbarea profilului pulsului de la un vârf unic la o structură dublă cu vârf dublu poate fi explicată prin schimbarea intrinsecă care are loc în modelul de fasciculare de la un fascicul de creion la un fascicul de fan, ceea ce duce la ieşirea fasciculului din linia noastră vizuală (. ..). Modificarea procesului de impuls poate fi, de asemenea, atribuită unei tranziţii a modelului de acreţie de la un flux neted de acreţie cu energii scăzute la mai multe fluxuri înguste de acreţie la energie mare, care sunt blocate în fază cu steaua neutronică”, au scris cercetătorii într-un studiu.

Studiul a fost publicat pe serverul arXiv.

Un pulsar din apropierea Pământului ar putea fi responsabil pentru antimateria din Sistemul Solar