Home » Știință » Epoca Întunecată a Universului, perioada de după Big Bang care încă nu a fost înțeleasă

Publicat: 20.06.2020

Această epocă s-a întins pe câteva sute de milioane de ani după explozia primordială.

Una dintre cele mai populare ipoteze din lume științei care explică apariția și evoluția Universului nostru este Teoria Big Bang, aceasta explică faptul că tot ceea ce vedem și nu numai își au originea într-un punct infinit de mic și de dens.

Cercetătorii au o cronologie destul de clară a evenimentelor de după Big Bang, dar există o perioadă, care se întinde pe câteva sute de mii de ani care ridică multe semne de întrebare. Această epocă s-a terminat în urmă cu 13 miliarde de ani, odată cu formarea primelor stele, notează Futurism.

Epoca întunecată

Această epocă a fost numită de către cercetători „epoca întunecată” și asta deoarece atomii de hidrogen care au dat naștere primelor stele nu se adunau în pentru a forma stelele, sursa de lumină și energie pentru multe planete, inclusiv a noastră

O echipă de cercetători de la Universitatea Washington, Statele Unite ale Americii, se află în căutarea unor semnale cu o vechime de 13 miliarde de ani pentru a putea afla mai multe despre această epocă.

Acest semnal ar trebui să provină de la atomii neutri de hidrogen care populau Universul timpuriu. Cercetătorii explică faptul că din acea epocă nu mai pot fi identificate semnale din spectrul luminii.

Analiza acestor semnale ar putea să explice modul în care s-a extins Universul nostru, de ce unele părți din acesta par goale în timp ce alte par suprapopulate cu galaxii.

„Și este dificil de detectat (n.r semnalul), deoarece în cei 13 miliarde de ani de la emanarea acestui semnal, universul nostru a devenit un loc foarte aglomerat”, explică Miguel Morales, cercetător al Universității Washington.

Studiul a fost publicat în The Astrophysical Journal.