Home » Știință » Un experiment al NASA a demonstrat că ridichile ar putea să crească în solul de pe Lună

Publicat: 25.07.2020

Cercetătorul Max Coleman de la NASA a încercat să afle dacă este posibil să cultive ridichi în solul lunar, în propria sa bucătărie.

Scopul său este să afle dacă astronauții vor putea într-o bună zi să-și cultive propria hrană pe suprafața lunară, în mod asemănător cu personajul interpretat de actorul Matt Damon în filmul „The Martian”, regizat de Ridley Scott.

Coleman a ales ridichi pentru că „au mai fost folosite în trecut în spațiu, procesul lor de germinație fiind foarte, foarte rapid”.

Acest lucru este crucial pentru că astronauții vor avea la dispoziție doar 14 zile pământene cu lumină, ceea ce înseamnă jumătate dintre-o zi lunară, urmate de întuneric timp de alte 14 zile pământene.

NASA încearcă să demonstreze că astronauții își pot cultiva propria mâncare pe Lună

După ce pandemia de coronavirus i-a forțat pe Coleman și alți 12 oameni de știință să-și întrerupă testele cu senzori speciali concepuți pentru Lună, Coleman a decis să rezolve singur problema. Cercetătorul a comandat câteva semințe de ridichi și nisip de deșert, iar apoi s-a apucat de lucru.

Planul său a fost să cultive semințe în nisipul de deșert, care este la fel de lipsit de nutrienți precum regolitul lunar. Coleman a oferit unora dintre semințe mici doze de nutrienți.

„Încercăm să arătăm că astronauții pot folosi noțiuni de horticultură pentru a-și crește propria mâncare pe Lună”, a spus Coleman.

„Vrem să arătăm că solul lunar conține lucruri care pot fi extrase, precum nutrienți. Astfel, avem nevoie să stabilim elementele chimice potrivite pentru a permite plantelor să producă clorofilă și să dezvolte pereți celulari”, a mai explicat cercetătorul.

Ce a folosit Max Coleman pentru experimentul cu ridichi

Apoi, Coleman a căutat prin bucătăria sa prosoape de bucătărie, bețișoare și recipiente din plastic. Cercetătorul a folosit și folie de aluminiu pentru a măsura și monitoriza nivelurile de umiditate, potrivit Futurism.

Potrivit rezultatelor sale, ridichile au nevoie de mici cantități de apă pentru procesul de germinație. De fapt, plantele au crescut cel mai bine atunci când au primit cantități minime de apă. După cum a arătat cercetătorul printr-o serie de imagini surprinse cu telefonul său mobil, ridichile au început să încolțească și să crească.

Agricultură în spaţiu. Solul de pe Marte şi de pe Lună se dovedeşte a fi fertil