Home » Stiinta » Agricultură în spaţiu. Solul de pe Marte şi de pe Lună se dovedeşte a fi fertil

Agricultură în spaţiu. Solul de pe Marte şi de pe Lună se dovedeşte a fi fertil

Autor: Adrian Popovici 10.23.2019
Agricultură în spaţiu. Solul de pe Marte şi de pe Lună se dovedeşte a fi fertil
Un studiu recent a stabilit că culturile agricole pot creşte în solul marţian sau selenar într-un mod asemănător modului în care cresc pe Terra.

Un nou studiu desfăşurat de către cercetătorii de la Universitatea Wageningen a dovedit că solul de pe Marte şi cel de pe Lună sunt fertile, deschizând perspectiva ca potenţialii colonişti să îşi poată creşte singuri o parte sau chiar toată hrana, notează Futurism.

Cercetătorii care au lucrat la acest proiect au folosit trei tipuri de sol pentru a stabili fertilitatea acestora: două tipuri de sol care să aibă aceleaşi propietăţi fizice şi chimice precum regolitul de pe Marte şi de pe Lună, precum şi sol de pe Pământ, acesta fiind folosit drept punct de referinţă pentru modul în care se vor comporta culturile de pe celelate două soluri.

În cadrul acestui studiu, cercetătorii au cultivat creson, salată, roşii, ridiche, secară, quinoa, spanac, arpagic, mazăre şi praz. Nouă dintre aceste culturi au crescut în mod obişnuit şi oamenii de ştiinţă au putut recolta parţile comestibile ale acestora. Singura cultură care nu a oferit randament a fost spanacul.

În ceea ce priveşte capacitatea solurilor folosite de a produce biomasă, studiul a relevat că solul terestru şi cel marţian au capacitatea de a produce cele mai ridicate niveluri de biomasă, în timp ce regolitul selenar are randamentul cel mai redus. În plus, oamenii de ştiinţă au testat seminţele de ridiche, secară şi de creson şi au observat că acestea puteau germina, ceea ce înseamnă că ar putea apărea sisteme agricole închise şi pe coloniile din afara Terrei.

„Am fost încântaţi când am văzut primele roşii crescute vreodată pe pământul de pe Marte”, au explicat oamenii de ştiinţă într-un comunicat de presă.

Acest studiu a dovedit că solul de pe Marte şi de pe Lună este îndeajuns de fertil pentru a fi folosit pentru agricultură şi, de asemenea, că filmul „Marţianul” a fost bine documentat ştiinţific. Totuşi, în ceea ce priveşte perspectiva unor culturi pe alte planete trebuie să luăm în calcul faptul că Marte sau Luna nu au atmosferă, că gravitaţia diferită ar putea avea un efect asupra modului în care cresc plantele şi că încă nu există tehnologia care să facă viabile coloniile în afara Terrei.

Studiul citat a fost publicat în Open Agriculture.