Home » Știință » Unele exoplanete ar putea fi acoperite cu lacuri radioactive

Unele exoplanete ar putea fi acoperite cu lacuri radioactive

Astrofizicienii teoretizează posibilitatea ca ocenele de pe unele exoplanete să fie radioactive.
Publicat: 27.07.2020

Astrofizicienii teoretizează posibilitatea ca oceanele de pe unele exoplanete să fie radioactive.

Un studiu recent indică faptul că oamenii de știință au folosit o pistă greșită atunci când au studiat o clasă de planete comparate cu Neptun din Sistemul Solar. lucrarea indică faptul că aceste planete pot avea mărimi care să ajungă chiar la 2,4 mase terestre, notează Futurism.

Aceste planete care se aseamănă cu Neptun ar putea fi, conform acestui nou studiu, planete solide, acoperite de către o serie de oceane extrem de adânci care prezintă un conținut important de elemente radioactive.

Oamenii de știință teoretizează posibilitatea ca aceste oceane să fie supuse unor presiuni extrem de ridicată. De asemenea, atmosfera acestor planete fiind extrem de fierbinte și asta din cauza unor gaze cu efect de seră.

Un a doilea studiu sugerează faptul că ocenele în care se află o cantitate semnificativă de elemente radioactive pot fi identificate și în cazul planetelor care sunt un pic mai mari decât Terra. Aceste planete, numite și „super-Pământuri”  au capacitatea de a genera atmosfere pline de gaze cu efect de seră

O mare parte din calculele lor încă trebuie testate și verificate prin mai multe observații asupra exoplanetelor. Dar dacă se menține, concluziile sugerează că diferitele planete din spațiu ar putea avea condiții mult mai similare decât credeam cu cele de pe Terra, explică cercetătorii.

Studiul a fost publicat în The Astrophysical Journal Letters