Home » Știință » Fungii de la Cernobîl ar putea să îi protejeze pe astronauți de radiațiile cosmice

Fungii care cresc pe clădirile de la Cernobîl par a avea capacitatea de a absorbi radiațiile.
Publicat: 12.08.2020

Atunci când ne gândim la Cernobîl, inevitabil ajungem la accidentul care a avut loc la această centrala nucleară în data de 26 aprilie 1986. Oamenii de știință explică faptul că din această tragedie ar putea să ofere o soluție pentru una dintre cele mai probleme ale călătoriei spațiale.

Cercetătorii care realizează observații în jurul fostei centrale nucleare de la Cernobîl au ajuns la concluzia că fungii care cresc pe clădiri reușesc să le protejeze de radiații. Experimentele desfășurate la bordul Stației Spațiale internaționale (ISS) arată faptul că acești fungi reușesc să absoarbă o parte din radiațiile cosmice, notează Futurism.

O speranță pentru călătoriile spațiale din viitor

Oamenii de știință de la Universitatea Johns Hopkins și Universitatea Stanford, instituții care au desfășurat studiul de la bordul ISS, au descoperit faptul că o peliculă extrem de subțire de Cryptococcus neoformans poate să absoarbă 2% din radiațiile care lovesc stația spațială.

În mod evident, o scădere cu doar două procente a cantității de radiații care trece prin stația spațială nu reprezintă o realizare extrem de importantă. Cu toate acestea, trebuie precizat faptul că stratul folosit avea doar doi milimetri, iar calculele indică faptul că un strat de 21 de centimetri ar putea să îi țină în siguranță pe potențialii coloniști de pe Marte.

”Ceea ce face ca ciuperca să fie grozavă este că ai nevoie doar de câteva grame pentru a începe”, explică Nils Averesch, cercetător al Universității Stanford. Acesta mai adaugă: „Se autoreproduce și se vindecă de la sine, așa că, chiar dacă există o flacără solară care dăunează scutului de radiație în mod semnificativ, va putea crește la loc în câteva zile”, mai adaugă acesta.

Studiul a fost publicat pe serverul bioRxiv.