Home » Stiinta » Alimentele bogate în antioxidanți precum ceaiul negru, ciocolata și fructele de pădure ar putea crește riscul apariției cancerului

08.15.2020

Cercetătorii israelieni au descoperit că alimentele bogate în antioxidanți, inclusiv ceaiul negru, ciocolata și fructele de pădure ar putea crește riscul apariției cancerului de colon.

Oamenii de știință de la Universitatea Ebraică din Ierusalim au descoperit acest lucru în timp ce încercau să afle de ce cancerul de colon este o cauză principală de deces, însă boala apare rareori apare în intestinul subțire, care este mult mai mare.

Echipa condusă de profesorul Yinon Ben-Neriah a aflat că mutațiile cancerului în anumite zone din corp, inclusive în tractul digestiv, pot de fapt să ajute organismul în lupta cu cancerul, însă nivelurile ridicate de metaboliți, precum cei din alimentele bogate în antioxidanți, promovează dezvoltarea cancerului de colon.

Proteina care împiedică mutațiile genetice

În jur de 2% din tipurile de cancer gastrointestinale apar în intestinul subțire, iar 98% în colon, care conține niveluri mult mai ridicate de bacterii gastrointestinale.

Cercetătorii s-au concentrat pe o genă numită TP53, care este găsită în fiecare celulă și produce o proteină numită p53. Proteina inhibă mutațiile genetice, care pot duce la cancer, însă atunci când p53 se deteriorează, poate contribui la dezvoltarea tumorilor.

Așadar, oamenii de știință au introdus proteine p53 cu mutații în șoareci. Intestinul subțire a adus proteinele cu mutații la forma lor inițială și normală, care au devenit „super-supresoare”. Astfel, au devenit mult mai eficiente în oprirea dezvoltării de cancer decât alte proteine p53.

Bacteriile gastrointestinale au avut un efect de „Jekyll și Hyde”

Însă, colonul nu a transformat proteinele p53 cu mutații, care astfel au continuat să ajute răspândirea cancerului.

„Am fost șocați de ce am văzut. Bacteriile gastrointestinale au avut un efect asemenea Jekyll și Hyde asupra proteinelor p53 cu mutații. În intestinul subțire au schimbat complet direcția și au atacat celulele canceroase, în timp ce în colon au ajutat la răspândirea cancerului”, a spus Ben-Neriah, potrivit MedicalXpress.

Cercetătorii au declarat că oamenii care un risc crescut pentru apariția de cancer de colon ar trebui să își monitorizeze flora intestinală și consumul de alimente bogate în antioxidanți.

Un test de sânge depistează 5 tipuri de cancer cu până la patru ani înainte de stabilirea diagnosticului