Home » Știință » Oamenii de știință au aflat cum „înoată” cu adevărat spermatozoizii

Oamenii de știință au aflat cum „înoată” cu adevărat spermatozoizii

Folosind tehnici de microscopie 3D și analize matematice avansate, o echipă internațională de cercetători a descoperit că mișcarea cozilor spermatozoizilor umani este, de fapt, o iluzie optică. În loc să se miște dintr-o parte în alta, cozile spermatozoizilor se rotesc într-o singură direcție. Fără alte ajustări, o mișcare într-o singură direcție ar rezulta într-o mișcare în cerc, fără să ajungă vreodată la destinație, anume ovulul, celula sexuală feminină. Sursa foto: Youtube Polymaths laboratory
Publicat: 16.08.2020

În 1677, Anton van Leeuwenhoek, om de știință și inventatorul olandez al microscopului, a cedat într-un final presiunii din partea colegilor de breaslă și și-a folosit propria invenție pentru a-și studia sperma.

„Animalele microscopice” descrise de Anton van Leeuwenhoek aveau să devină cunoscute drept celule spermatozoide. Fiecare avea un cap rotunjit și o coadă care se mișca dintr-o parte în altă pentru a se deplasa prin lichid. Cel puțin așa a crezut Anton van Leeuwenhoek la acea vreme.

Până acum, aproape tot ce știau oamenii de știință despre mișcarea spermatozoizilor se baza pe observațiile primitive ale inventatorului. Însă, un studiu publicat recent a răsturnat 350 de ani de presupuneri privind reproducerea, cel mai esențial element dintre toate funcțiile biologice.

Mișcarea spermatozoizilor umani este, de fapt, o iluzie optică

„Există informații total eronate privind biologia spermatozoizilor și acestea trebuie corectate, însă este o adevărată provocare. Acesta este unul dintre primele studii care a reușit să rezolve o problemă complexă”, a declarat Scott Pitnick, biolog de la Universitatea Syracuse. Pitnick nu a fost implicat în studiul publicat recent, scrie Gizmodo.

Studiul răstoarnă tot ce știam până acum despre mișcarea spermatozoizilor

Astfel încât să compenseze pentru acest lucru, oamenii de știință au observat cum capul și corpul spermatozoizilor se rotesc independent, asemenea unui tirbușon, în direcția opusă, astfel că întreaga celulă se poate deplasa înainte în linie dreaptă.

„Nu ne așteptam să aflăm ce am aflat. Scopul proiectului a fost cercetarea generală și să aflăm cum se mișcă spermatozoizii în 3D. Rezultatul a schimbat complet tot ce știam până acum”, a explicat Hermes Gadêlha, directorul Polymaths Lab și autorul principal al studiului.

Cea mai veche spermă a putut fi folosită pentru inseminare şi a fost un succes