Home » Stiinta » Sperma, unul dintre factorii avorturilor repetate

Sperma, unul dintre factorii avorturilor repetate

Autor: Oana Bujor 01.10.2019
Sperma defectuoasă a taţilor ar putea fi cauza avorturilor repetate, ce au fost anterior atribuite problemelor de sănătate ale părţii materne, arată un nou studiu.

Cercetătorii din cadrul Facultăţii Regale din Londra au analizat efectele calităţii spermei în multple cazuri de avort şi au descoperit că nivelul de degradare a ADN-ului era de două ori mai mare la bărbaţii ale căror partenere au pierdut sarcina, relatează Independent .

Avorturile recurente sunt definite ca trei sau mai multe sarcini pierdute înainte de atingerea celor 20 de săptămâni. Până acum,  acest lucru era atribuit infecţiilor sau problemelor de sănătate ale mamei.

Ultimele rezultate, ce trebuie reproduse la scală largă, sunt utilizate pentru dezvoltarea unor medicamente ce ar putea reduce părţile degradate ale ADN-ului, astfel fiind reduse şansele de avort. De asemenea, rezultatele pot fi utilizate în testele de fertilitate prin care taţii şi-ar putea modifica factorii din stilul de viaţă ce cresc riscul degradării şi al avorturilor.

„Prin recunoaşterea faptului că sperma bărbatului joacă un rol în apariţia avorturilor şi a modificărilor la nivel molecular, putem realiza medicamente ce reduc stresul oxidativ şi în cele din urmă reduc degradarea ADN-ului”, a declarat dr. Channa Jayasena, autoarea studiului.

Dr. Jayasena şi echipa sa au analizat sperma a 50 de bărbaţi ale căror partenere sufereau de avorturi recurente. Rezultatele au fost comparate cu cele ale 60 de bărbaţi ale căror partenere nu au suferit niciun avort. Conform analizelor, la nivelul ADN-ului, degradarea ar putea fi produsă de un nivel crescut de molecule, cunoscute ca radicali liberi, regăsite în materialul seminal.

Aceste molecule joacă un rol important în protejarea spermatozoizilor de infecţii sau bacterii, dar în concentraţii mari pot distruge celulele fragile.

Cât de mult contează pentru calitatea spermei lenjeria intimă pe care o aleg bărbaţii?

7 lucruri inedite despre spermă – FOTO