Home » Știință » Un studiu controversat susține că în centrul Pământului există o gaură neagră. Cum poate fi explicată descoperirea

Publicat: 01.10.2020
Sursa foto: NASA

Un studiu ciudat susține, printre altele, că în centrul Pământului există o gaură neagră.

Lucrarea a fost publicată într-un jurnal științific, the Open Access Macedonian Journal of Medical Sciences, iar oamenii de știință sunt nedumeriți.

„De curând, câțiva oameni de știință de la NASA au susținut că ar putea exista o structură similară unei găuri negre în centrul Pământului. Noi arătăm că existența vieții pe Terra ar putea fi motivul pentru care acest obiect asemănător unei găuri negre a fost format de pe urma materialelor organice precum ADN-ul”, arată introducerea studiului.

Cercetători reali de la mai multe universități europene au semnat lucrarea

„Acest obiect este de 109 ori mai lung decât mărimea miezului Pământului. Prin faptul că acest obiect lung a fost compactat, au apărut spațiul-timp curbat și alte proprietăți ale găurilor negre”, mai scriu cercetătorii.

Oamenii de știință au descoperit lucrarea în urmă cu doar câteva zile, deși aceasta a fost publicată în urmă cu un, dar a atras puțin interes până acum. Cercetătorii nu înțeleg cum de a fost publicat studiul într-un jurnal științific care pare a fi credibil. Șapoul lucrării pare să corespundă cu cercetători reali de la o varietate de universități europene. Însă, afirmațiile din studiu, despre o gaură neagră formată de ceva precum „ADN-ul”, sunt mai degrabă de domeniul tabloidelor.

Care este cea mai probabilă explicație

Cea mai probabilă explicație, potrivit lui Sarah Rasmussen, matematician de la Universitatea din Cambridge, este că autorii au trimis intenționat o lucrare ridicolă pentru a demasca „jurnalele prădătoare” care se dau drept publicații normale și de încredere, dar în realitate nu verifică materialele pe care le publică, ci doar încasează taxele de publicare.

După cum notează Rasmussen, autorul principal al lucrării a publicat anterior un studiu despre pericolul prezentat de astfel de jurnale.

Publicația a fost prinsă în flagrant în 2013

De asemenea, matematicianul a mai observat că publicația Open Access Macedonian Journal of Medical Sciences a fost anterior păcălită și prinsă în flagrant de Science, în 2013, atunci când cea din urmă a încercat să publice lucrări bizare în jurnale care susțineau că materialele vor fi verificate înainte de publicare, scrie Futurism.

Așa că, din fericire, se pare că nu există nicio gaură neagră în centrul planetei noastre. Totuși, ar putea exista un fel de gaură neagră acolo unde standardele editoriale ale jurnalului Open Access Macedonian Journal of Medical Sciences ar trebui să fie.

Unde ajungi dacă călătoreşti printr-o gaură neagră?

Cât de mult te poți apropia de o gaură neagră înainte să îi cazi în capcană