Home » Știință » Experimentele arată că ADN-ul ar fi putut exista înaintea vieții

Experimentele arată că ADN-ul ar fi putut exista înaintea vieții

Credit foto: Pixabay
Publicat: 29.06.2020

Componentele de bază ale ADN-ului au existat cu mult înainte de apariția vieții biologice.

ADN-ul este un set de molecule care se regăsește în toate celulele vii și determină modul în care se dezvoltă și funcționează un organism. În general presupunem că existența acestui este legată de cea a ființelor.

Un studiu recent dezvăluie faptul că componentele fundamentale ADN-ului sunt mai vechi decât viața biologică și că cel mai probabil, în timp, acestea au fost încorporate în materia organismelor, notează Futurism.

Un experiment care a recreat condițiile primordial

Cercetătorii au recreat în cadrul unui experiment condițiile de mediu de pe Pământul primordial folosind acidul cianhidric. Oamenii de știință au plecat de ideea că acest acid a reprezentat o parte importantă a mediului în care au apărut primele forme de viață.

În mod convențional, cercetătorii argumentează că moleculele de ARN au apărut înainte vieții biologice, dar acest experiment pune la îndoială această ipoteză. Mai exact, datele obținute sugerează faptul că cei doi acizi nucleici ar putea să fi existat în condițiile din urmă cu miliarde de ani.

Dat fiind faptul că vorbim de o teorie controversată, nu toți cercetătorii sunt de acord cu concluziile trase de către acest studiu. Atfel, Frances Westall, exert în exobiologie, este de părere că există teorii care pot explica mai bine apariția acizilor nucleici și a vieții.

Studiul a fost publicat în Nature.