Home » Știință » Astronomii au surprins o gaură neagră care a devorat atmosfera unei stele, lăsând în urmă doar nucleul acesteia

Publicat: 09.05.2020
Astronomii explică faptul că gaura neagră a lăsat în urmă o stea pitică albă, nucleul stelei iniţiale.

Oamenii de ştiinţă de la Universitatea Leicester, Regatul Unit, au anunţat că au descoperit cu ajutorul datelor colectate de către observatoarele cu raze X ale ESA şi NASA cum o gaură neagră a devorat atmosfera unei gigante roşii, lăsând în urmă nucleul acesteia, devenit o stea albă pitică, notează Futurism.

Cercetătorii explică faptul că transformarea într-o stea pitică albă reprezintă doar un stadiu intermediar şi că, în cele din urmă, gaura neagră va continua să consume din masa stelei lăsând în urmă doar o mică porţiune din aceasta.

„Va încerca din greu să scape, dar nu există nicio scăpare. Gaura neagră o va mânca din ce în ce mai încet, dar nu se va opri niciodată”, a declarat cercetătorul  Andrew King, autorul principal al studiului.

„În principiu, această pierdere de masă ar continua până şi chiar după ce steaua pitică albă va fi atins masa lui Jupiter, în aproximativ un miliard de ani ”, a adăugat King. „Acesta ar fi un mod remarcabil de lent şi de complicat pentru Universul de a crea o planetă”.

Cercetătorii explică faptul că astfel au fost norocoşi să surprindă un astfel de eveniment şi că, în Univers, astfel de situaţii sunt mult mai comune: „În termeni astronomici, acest eveniment este vizibil doar pentru telescoapele noastre actuale pentru o perioadă scurtă de timp, aproximativ 2.000 de ani. Deci, am fost extraordinar de norocoşi că l-am prins pe acesta, pot fi multe altele care ne scapă”.

Studiul  a fost publicat în Monthly Notices of the Royal Astronomical Society: Letters.

10 lucruri impresionante despre găurile negre. Cât trăiesc, de fapt, acestea?

În jurul găurilor negre supermasive ar putea să se formeze mii de planete