Home » Stiinta » Studiu. Creierul nou-născuților nu este îndeajuns de dezvoltat pentru a procesa emoțiile

Autor: Adrian Popovici 10.23.2020
Cercetătorii explică faptul că la naștere creierul nostru nu a format circuitele cerebrale necesare asocierii persoanelor sau obiectelor cu diferite emoții. Credit foto: Pixabay

Cercetătorii care au studiat scanările cerebrale ale nou-născuților au descoperit că partea din creier implicată în experimentarea emoțiilor nu este conectată funcțional, adică într-un mod asemănător celui văzut la persoanele mature, cu regiunile care procesează stimuli vizuali sau auditivi, notează Medicalxpress.

În cazul adulților, conexiunile dintre acele părți ale creierului ne permit să experimentăm frica atunci când vedem un urs în pădure sau să simțim afecțiune când vedem chipul unui membru al familiei.

Cercetătorii argumentează faptul că este nevoie de cel puțin câteva luni pentru ca bebelușii să poată conecta ceea ce văd cu emoții specifice la nivel superior, a spus Zeynep Saygin, coautor al studiului și profesor asistent al catedrei de Psihologie la Universitatea de Stat din Ohio, SUA.

O descoperire neașteptată

„Este o constatare la care nu ne-am așteptat cu adevărat. Am crezut că aceste conexiuni ar putea fi mature chiar de la naștere”, a spus Saygin. „Acest lucru sugerează că nou-născuții analizează conținutul emoțional din mediul înconjurător doar la un nivel de bază”, mai adaugă acesta.

Cercetătorii au analizat scanările realizate prin imagistica prin rezonanța magnetică funcțională ale creierului a 40 de nou-născuți, toți în vârstă de mai puțin de o săptămână, care au făcut parte din proiectul Developing Human Connectome. Ei le-au comparat cu scanări similare de la 40 de adulți care au participat la proiectul Human Connectome separat.

Oamenii de știință căutau legăturile dintre amigdală, partea creierului implicată în experimentarea emoțiilor și cortexul occipitotemporal, cunoscut și sub numele de cortex vizual, care este implicat în primul rând cu procesarea stimulilor vizuali. Saygin explică faptul că amigdala este cea care „atribuie” unui stimul vizual o valoare emoțională.

Cum procesează creierul adulților emoțiile?

În cazul adulților, există o formă specifică de conexiune funcțională între cele două părți ale creierului, a spus Saygin. Amigdala are o conexiune mai puternică cu regiunile senzoriale la nivel înalt ale cortexului vizual, partea care procesează fețe, corpuri și obiecte. Aceștia sunt stimuli care pot justifica o reacție emoțională.

„Identificarea acestui model atât pentru regiunile vizuale, cât și pentru cele auditive a fost afirmativă, deoarece demonstrează că amigdala se conectează mai mult cu zonele care procesează stimuli complecși, factori care ar justifica un răspuns emoțional, și nu doar la zonele care sunt mai apropiate în apropierea amigdalei”, a spus dr. Heather Hansen, autoare principală a studiului.

„Credem că bebelușii au nevoie de mai multă experiență vizuală și maturizare pentru a putea acorda valoare emoțională stimulilor vizuali”, adaugă cercetătoarea.