Home » Stiinta » Noi dovezi sugerează că, de fapt, COVID-19 ar putea fi o boală autoimună. Ce spun cercetătorii de la Yale

12.21.2020

Oamenii de știință nu știu încă motivul pentru care unii oameni dezvoltă forme severe de COVID-19, în timp ce alții prezintă doar simptome ușoare sau forme asimptomatice de boală. Un nou studiu de la Universitatea Yale dezvăluie mai multe detalii despre această problemă.

Cercetările nu au fost încă publicate într-un jurnal științific, însă sugerează că în cazul pacienților cu forme severe de COVID-19, corpul produce autoanticorpi. Aceștia sunt anticorpi care, în loc să atace virusurile invadatoare, atacă sistemul imunitar și organele propriului organism.

Cercetătorii au descoperit că oamenii cu forme grave de COVID-19 aveau autoanticorpi care se atașau de proteine cruciale implicate în recunoașterea, alertarea și înlăturarea celulelor infectate cu noul coronavirus.

Autoanticorpii sunt cunoscuți pentru legătura lor cu bolile autoimune

Aceste proteine includ citokinele și chemokinele, mesageri importanți ai sistemului nostru imunitar. Astfel, autoanticorpii au perturbat funcționarea normală a sistemului imunitar, au blocat mecanismele de apărare și ar fi cauzat o formă mai severă de boală.

De mult timp, autoanticorpii sunt cunoscuți pentru implicarea lor în cazul bolilor autoimune, precum lupus și artrita reumatoidă. Nu este cunoscut deocamdată motivul pentru care unii oameni dezvoltă acești anticorpi, însă cel mai probabil pare a fi vorba despre o combinație între genetică și mediul înconjurător. De asemenea, infecțiile virale au fost asociate cu debutul unor boli autoimune.

La începutul anului acesta, oamenii de știință au concluzionat că pacienții care nu aveau un istoric de boli autoimune au dezvoltat autoanticorpi după infectarea cu virusul SARS-CoV-2.

Un element foarte comun al pacienților cu forme severe de COVID-19

Studiile ulterioare au descoperit că oamenii cu forme severe de COVID-19 pot dezvolta autoanticorpi la interferoni, proteine imune care joacă un rol crucial în lupta împotriva infecțiilor virale, potrivit Science Alert.

Oamenii de știință de la Yale au folosit o tehnică nouă care a căutat autoanticorpi ce funcționează împotriva miilor de proteine din corp. Aceștia au căutat autoanticorpi în cazul a 170 de pacienți internați în spital și i-au comparat cu autoanticorpi găsiți la oamenii care au dezvoltat forme ușoare sau asimptomatice de boală, precum și oameni care nu au fost infectați deloc.

În sângele pacienților internați în spital, cercetătorii au găsit autoanticorpi care pot atac interferoni, precum și autoanticorpi care pot perturba alte celule cruciale ale sistemului imunitar precum și celulele T. Descoperirile arată că autoanticorpii sunt un element foarte comun al pacienților cu forme severe de COVID-19.

Totodată, cercetările mai indică faptul că oamenii care au deja autoanticorpi ar avea un risc mai mare de a dezvolta forme severe de COVID-19. Acești oameni ar putea avea deficiențe în răspunsul imunitar în timpul infecții timpurii cu noul coronavirus sau ar putea fi predispuși la dezvoltarea de noi autoanticorpi care ar putea împiedica răspunsul imunitar.

Un studiu arată care ar putea fi cauza formelor lungi de boală în cazul pacienților cu COVID-19