Home » Știință » O nouă fosilă dezvăluie unul dintre cele mai mari animale terestre din istoria Pământului

Credit foto: Yu Chen
Publicat: 26.06.2021

Un craniu vechi de 26,5 milioane de ani, descoperit în nord-vestul Chinei, a fost identificat ca fiind o specie dispărut de rinocer uriaș, unul dintre cele mai mari animale terestre din istoria Pământului.

În mod remarcabil, fosila a fost extrem de bine păstrată, iar după analizele amănunțite oamenii de știință au stabilit denumirea Paraceratherium linxiaense, aceasta fiind a șasea specie din genul de rinoceri fără corn descoperită în Eurasia.

Dimensiunea exactă a bestiei este dificil de dedus doar de pe urma craniului, însă alte fosile Paraceratherium sugerează că aceste creaturi ajungeau cândva până la înălțimea de 4,8 metri, ceea ce reprezintă dimensiunea aproximativă a girafelor din ziua de azi. Prin comparație, rinocerii moderni ajung la o înălțime de 2 metri.

Un adevărat monstru terestru

Totuși, creatura era cu adevărat un monstru terestru. Cercetătorii estimează că ar fi putut cântări între 11 și 20 de tone, aproximativ aceeași greutate a trei până la cinci elefanți africani, potrivit Science Alert.

Având în vedere caracteristicile craniului, oamenii de știință cred că P. linxiaense ar putea fi cel mai mare rinocer din genul său. În comparație cu alte fosile de rinocer, specia descoperită recent are un gât lung și un bot relativ scurt, cavitatea nazală fiind mult mai adâncită.

Trăsăturile fosilei sunt similare cel mai mult rinocerul uriaș P. lepidum, care a fost descoperit în Kazahstan și alte regiuni din nord-vestul Chinei. O altă specie găsite înspre sud, numită P. bugtiense, este mai mică și are o cavitate nazală mai superficială.

Rinocerii timpurii semănau cu tapirii

„Aceste descoperiri indică posibilitatea că rinocerul uriaș ar fi trecut prin regiunea tibetană înainte ca aceasta să devină platoul înalt din ziua de azi. De acolo, rinocerul ar fi ajuns în subcontinentul indian în Oligocen, acolo unde alte specimene de rinoceri uriași au fost găsite”, au scris oamenii de știință.

Astăzi, rinocerii sunt cunoscuți pentru coarnele lor, însă a durat ceva timp până când acestea au evoluat. Majoritatea strămoșilor rinocerilor nu le aveau. De fapt, pentru mult timp, rinocerii timpurii semănau cu tapirii, care la rândul lor arată ca niște porci sălbatici.

Cercetătorii au descoperit că mai multe mamifere decât ne-am fi așteptat au blană biofluorescentă