Home » Istorie » Zeci de fosile ale unor creaturi preistorice, descoperite întâmplător într-o pădure petrificată din California

Ioana Matei 05.29.2021
Credit foto: Jason Halley/ California State University, Chico

Un pădurar care se plimba printr-o pădure petrificată din California a descoperit întâmplător un tezaur de fosile preistorice, inclusiv un craniu de mastodont într-o stare incredibil de bună și rămășițele unui somon monstruos de 181 kilograme.

Paleontologii au dezgropat zeci de specii de fosile în apropiere de Râul Mokelumne, în Munții Sierra, la sud-est de Sacramento. Situl cu fosile, care datează din urmă cu aproximativ 10 milioane de ani până la Miocen, este una dintre cele mai semnificative astfel de descoperiri făcute în statul american California.

„Puține alte fosile ca acestea mai există în California”, a precizat Russell Shapiro, profesor de paleontologie și stratigrafie la Universitatea de Stat din California, Chico.

Totodată, situl a fost descoperit întâmplător, relatează Live Science.

Pădurarul și-a dat seama că se plimba printr-o pădure petrificată

Pădurarul Greg Francek se plimba în apropiere de Râul Mokelumne atunci când a dat peste ceva ce arăta ca lemnul, însă era neted ca piatra.

„Am dat peste un copac petrificat. Acest copac era parțial încastrat în sedimente și, pentru că un capăt era expus, am putut să observ chiar inelele copacului de la interior”, a explicat Francek.

Pădurarul s-a uitat în jur și a descoperit alți copaci, astfel că și-a dat seama că se plimba printr-o pădure petrificată.

Francek s-a întors în următoarele săptămâni pentru a desfășura cercetări mai amănunțite, iar atunci a descoperit și fosilele de vertebrate. Apoi, pădurarul a luat legătura cu mai mulți paleontologi și geologi, inclusiv Shapiro.

Cum au ajuns oasele acestor creaturi preistorice în regiune?

Shapiro nu se aștepta să găsească prea multe fosile, însă a fost luat prin surprindere. Echipa sa a început să efectueze lucrări de excavare și a descoperit vârful unui os sidefiu. Pe măsură ce au continuat să sape în jur, cercetătorii au dezgropat o pereche de fildeși, dinți și un craniu de mastodont, toate fiind într-o stare incredibil de bună.

Așadar, în ultimul an, Shapiro și colegii săi au descoperit sute de specimene animale, toate într-o pădure de 600 de copaci petrificați. Printre speciile găsite de cercetători s-au numărat pești giganți, strămoșii somonului din zilele noastre, o cămilă dispărută de mărimea unei girafe, mastodontul și Gomphothere, un strămoș al elefanților.

Oamenii de știință au mai găsit rămășițe de rinoceri, țestoase uriașe, cai și tapiri. Oasele acestor creaturi preistorice au fost cel mai probabil aduse în regiune de inundații și erupții vulcanice. În perioada în care aceste creaturi trăiau, zona ar fi fost acoperită de o pădure de stejari înconjurată de un ocean antic.

Cel mai vechi mormânt creat intenționat de Homo sapiens în Africa, găsit de arheologi