Home » Natură » Oamenii de știință avertizează că dispariția mamiferelor se apropie de un „al doilea val” fără precedent

Publicat: 11.09.2020

În ochii inocenți ai animalelor, oamenii reprezintă mai mult o amenințare asupra existenței, nu doar consecințele asupra mediului înconjurător, potrivit noilor cercetări.

Un nou studiu arată că disparițiile mamiferelor din urmă cu până la 126.000 de ani au avut de-a face mai mult cu impactul negativ al omenirii decât alți factori climatici.

Mai mult, analizele sugerează că acest efect secundar al existenței umane este un fenomen care atinge viteze fără precedent. Oamenii de știință au calculate că dispariția speciilor de mamifere va atinge rate și mai rapide pe măsură ce ne apropiem de secolul al XXII-lea.

„Anticipăm în viitorul apropiat o creștere fără precedent”

„Având în vedere tendințele actuale, anticipăm că în viitorul apropiat rata va înregistra o creștere fără precedent”, a explicat echipa de cercetare, coordonată de biologul Tobias Andermann, de la Universitatea Gothenburg, din Suedia.

Folosind modelul Bayesian, oamenii de știință au încercat să determine dacă speciile de mamifere din ultimii 126.000 de ani, de la începutul Pleistocenului târziu, erau mai degrabă atribuite factorilor climatici sau celor antropogeni.

În acel interval de timp, cel puțin 351 de specii de mamifere au dispărut, deși în jur de 80 dintre aceste au murit începând cu anul 1500 e.c.

Rata de dispariție a mamiferelor, de 1.700 de ori mai mare

Bazându-se pe aceste noi calcule, echipa spune că rata curentă de dispariție este în jur de 1.700 de ori mai mare decât la începutul Pleistocenului târziu, scrie Science Alert.

De asemenea, oamenii de știință se așteaptă ca acele 351 de dispariții să se repete în doar 810 de ani, nu în decurs de 126.000 de ani, cum s-a întâmplat prima dată.

O specie de mamifere a fost redescoperită după 50 de ani