Home » Știință » Medicii au descoperit o proteină care face legătura între toate tipurile de cancer

Sursa foto: National Cancer Institute
Publicat: 25.07.2021

Fiecare tip de cancer pare să fie inclus în una din nou categorii recent descoperite, potrivit noilor cercetări, în funcție de producerea sau nu a unei proteine.

Cercetătorii, coordonați de oameni de știință de la mai multe instituții din Sistemul de Sănătate Sinai din SUA, au publicat un studiu în jurnalul Cancer Cell care arată o legătură între toate tipurile de cancer și o proteină numită „Yes-associated protein” (YAP)

Oamenii de știință au descoperit diferențe distincte între celulele canceroase care prezintă YAP, pe care le-au numit tipuri de cancer „YAPon”, în comparație cu tipurile de cancer „YAPoff”, care nu prezintă această proteină.

Tumorile sunt capabile să treacă dintr-o stare în alta

Scopul principal al noului studiu a fost să elaboreze un sondaj concentrat pe proteina YAP din diferite cancere, însă cercetările au implicații importante și pentru dezvoltarea tratamentelor și chiar leacurilor pentru cancer.

În timp ce cancerele „YAPoff” au tendința să fie deosebit de mortale, atât cancerele „YAPon” și „YAPoff” au vulnerabilități consistente în grupurile lor, au aflat cercetătorii. Spre exemplu, chiar și expunereai unei tumori „YAPoff” la „YAPon” pare să oprească dezvoltarea cancerului.

Din păcate, tumorile individuale sunt capabile să treacă dintr-o stare în alta, acesta fiind un mecanism de supraviețuire, astfel că eradicarea acestora este destul de dificilăr, potrivit Futurism.

O abordare generală pentru a opri cancerele

Având în vedere că majoritatea descoperirilor legate de cancer sunt extrem de specifice, este fascinant să vedem noi cercetări care arată modele importante în toate tipurile de cancer, iar asta ar putea duce la tratamente mai bune în viitor.

„Regula binară simplă pe care am descoperit-o expune strategii de tratare a multor tipuri de cancer care fac parte fie din superclasa YAPoff fie din YAPon. Mai mult, având în vedere că boala își poate schimba starea astfel încât să lupte împotriva terapiei, dezvoltarea unor moduri de a trata starea YAPoff sau YAPon ar putea deveni o abordare generală pentru a opri cancerele să treacă de la un tip la altul și să reziste tratamentelor medicamentoase”, a explicat Joel Pearson, autor coordonator al studiului și om de știință la Institutul de Cercetare Lunenfeld-Tanenbaum din Canada.

Un test de sânge poate depista peste 50 de tipuri de cancer