Home » Știință » „Arma secretă” a variantei Delta a noului coronavirus. De ce este atât de contagioasă?

Celule ale glandelor salivare infectate cu SARS-CoV-2. Credit foto: National Institutes of Health (NIH)
Publicat: 28.07.2021

O echipă de oameni de știință din China spune că a descoperit „arma secretă” a variantei Delta a noului coronavirus.

Chiar atunci când pandemia de COVID-19 părea că e pe sfârșite, varianta Delta a provocat o creștere a cazurilor în mai multe țări. Experți știu de ceva vreme că varianta Delta este mai infecțioasă decât tulpina originală a SARS-CoV-2. Însă, abia acum încep cercetătorii să înțeleagă de ce.

Oamenii de știință de la o varietate de universități, agenții guvernamentale și institute de cercetare din China, precum și de la Universitatea Oxford, au dat publicității recent cercetări preliminare care arată că varianta se multiplică mai rapid și mai puternic în pacienți decât în gazdele altor tulpini.

Pacienții cu varianta Delta produc până la 1.000 de ori mai multe particule virale

Mai precis, pacienții cu varianta Delta par să producă de până la 1.000 de ori mai multe particule virale, ceea ce înseamnă că oamenii din jurul lor pot fi expuși mult mai ușor la infecție.

Mai mult, perioada de incubație pare să fie mai scurtă, ceea ce înseamnă că oamenii pot testa pozitiv pentru COVID-19 și pot răspândi virusul mai repede după ce s-au infectat, astfel că oficialilor din sănătate le este mai greu să țină focarele sub control.

Oamenii de știință au analizat doar un grup redus de pacienți, astfel că este nevoie de cercetări mai amănunțite și studii mai robuste pentru a confirma rezultatele cercetătorilor, potrivit Futurism.

O tendință alarmantă în rândul pacienților cu varianta Delta

De asemenea, faptul că studiul a fost publicat într-o bază de date în loc de un jurnal academic înseamnă că cercetările încă nu au fost verificate de alți experți. Asta nu înseamnă că rezultatele sunt greșite, ci mai degrabă că încă nu au fost evaluate de experți în domeniu.

Acestea fiind spuse, studiul indică o tendință alarmantă în rândul pacienților cu varianta Delta. Având în vedere că o cantitate semnificativă de particule virale apare mult mai rapid, oportunitatea de acționare împotriva infecției este mult mai scurtă, astfel că focarele pot scăpa mult mai ușor de sub control, a explicat John Connor, cercetător la Universitatea din Boston, SUA.

Ce este varianta Delta a coronavirusului? Tot ce trebuie să știi