Home » Știință » Reușită incredibilă. Oamenii de știință au creat sticla mai rezistentă decât diamantele naturale

Publicat: 20.08.2021

Cercetătorii au creat un nou tip de sticlă care, mulțumită unui proces de fabricare intens și a unui structuri chimice bizare, este aproape la fel de solidă precum diamantele naturale.

O echipă internațională de oameni de știință coordonată de cercetători de la Universitatea Yanshan din China a descoperit că invenția lor, pe care au numit-o AM-III, este aproape la fel de solidă precum diamantele și mai rezistentă decât majoritatea materialelor.

În afară de faptul că reușita este semnificativă pentru domeniul ingineriei, sticla extrem de solidă are proprietățile potrivite pentru dezvoltarea unor panouri solare și semiconductori mai rezistenți. Astfel, inovația ar putea reprezenta un nou pas în calea spre infrastructura energetică mai curată.

De unde provine rezistența neobișnuită a materialului AM-III?

„În consecință, măsurătorile noastre demonstrează că materialul AM-III este comparabil în forță cu diamantele și superior celor mai rezistente materiale cunoscute de către omenire”, a scris echipa în studiul publicat recent în jurnalul National Science Review.

În comparație cu structura cristalină a unui diamant, rezistența neobișnuită a materialului AM-III provine de la o mică dezordine la nivel molecular. Oamenii de știință au început cu molecule de carbon ovoidale numite fulerene, iar apoi le-au încălzit și le-au zdrobit timp de ore întregi sub o presiune imensă, scrie Futurism.

O sticlă mai rezistentă decât diamantele naturale

Însă, dacă cercetătorii ar fi continuat procesul și ar fi forțat carbonul într-o aranjare prea organizată, sticla ar fi fost, de fapt, mult mai slăbită și și-ar fi pierdut proprietățile semiconductoare.

Rezultatul, potrivit studiului, a fost o sticlă mai rezistentă decât diamantele naturale, materialul putând zgâria cu ușurință suprafața unui diamant. Reușita este incredibilă pentru un material pe care îl asociem de obicei cu ceva care se poate sparge în mii de bucăți.

Un colecționar anonim a plătit 12,3 milioane dolari în criptomonede pentru un diamant de 101 carate