Home » Știință » Unele diamante foarte rare iau naștere din rămășițele ființelor care au fost cândva vii

Publicat: 02.09.2021

În ciuda fascinației omenirii cu bucățile sclipitoare de carbon, se pare că încă mai avem multe de învățat despre diamantele aflate în adâncurile planetei noastre.

Noi cercetări arată că două tipuri diferite de diamante rare împărtășesc aceeași origine, anume reciclarea organismelor care au trăit cândva și acum se află la 400 de kilometri sub suprafață.

Există trei tipuri principale de diamante naturale. Primele sunt diamantele litosferice, care se formează în stratul litosferic de la aproximativ 150 până la 250 kilometri sub suprafața Terrei. Acestea sunt cele mai comune, fiind probabil tipul de diamant pe care l-ai putea  găsi pe un inel de logodnă.

Apoi, există alte două tipuri mai rare, diamantele oceanice și diamantele continentale. Diamantele oceanice se găsesc în rocile oceanic, în timp ce diamantele continentale sunt cele formate la o adâncime de la 300 până la 1.000 kilometri în Pământ.

Pietre prețioase care conțin rămășițele unor creaturi care au fost cândva vii

Prin comparație, spațiul cosmic începe la 100 kilometri deasupra nivelului mării, Stația Spațială Internațională orbitează la 400 kilometri deasupra Pământului, iar oamenii nu au reușit niciodată să sape mai mult de 12,2 kilometri sub pământ. Așadar, diamantele continentale se formează la mare adâncime în mantaua planetei.

După cum ne-am aștepta, diamantele continentale și oceanice sunt destul de diferite. Cercetătorii au sugerat că diamantele oceanice s-au format din carbonul organic care exista cândva în ființele vii. Pe de altă parte, este dificil de stabilit dacă diamantele continentale au fost sau nu formate din carbon organic, scrie Science Alert.

Un nou studiu, coordonat de geologul Luc Doucet de la Universitatea Curtin din Australia, a descoperit că miezul diamantelor continentale are compoziții similare cu o semnătură izotopică numită „delta carbon-13”. În mod surprinzător, asta înseamnă că, la fel ca diamantele oceanice, aceste pietre prețioase conțin rămășițele unor creaturi care au fost cândva vii.

Aceste diamante rare folosesc carbon organic reciclat

„Cercetările noastre au descoperit că motorul Pământului transformă carbonul organic în diamante la sute de kilometri sub suprafață. Apoi, diamantele ajung la suprafață prin erupții vulcanice pentru ca oamenii să se bucure de râvnitele nestemate”, a explicat Doucet.

Totuși, noile cercetări nu se opresc aici. Oamenii nu înțeleg de ce, însă aceste diamante rare folosesc carbon organic reciclat.

„Ar putea avea legătură cu mediul fizic și chimic de acolo. Nu este neobișnuit ca o nouă descoperire științifică să ridice și mai multe semne de întrebare”, a adăugat geologul Zheng-Xiang Li de la Universitatea Curtin.

Reușită incredibilă. Oamenii de știință au creat sticla mai rezistentă decât diamantele naturale