Home » Știință » Imagini care-ți taie răsuflarea. Jocul fascinant dintre stele și luminile orașelor de pe Pământ

Credit foto: ESA/NASA/Thomas Pesquet
Publicat: 14.09.2021

Thomas Pesquet, un astronaut francez care a sosit la bordul Stației Spațiale Internațională în aprilie 2021, a surprins imagini spectaculoase la data de 30 iulie din cupola stației spațiale, o încăpere de observație cu șapte ferestre care oferă priveliște amețitoare cu spațiul și planeta noastră.

În timp ce privea spre Pământ, Pesquet a fost fascinat de jocul dintre luminile cerești și cele făcute de om, arată o postare făcută de astronautul de la Agenția Spațială Europeană (ESA).

„Uneori, stelele se iau la întrecere cu luminile orașelor pentru a vedea cine este mai luminos și frumos. Eu sunt doar norocos că pot face parte din juriu”, a spus Pesquet.

O oportunitate rară de a vedea lumina cerului nocturn

Cel mai probabil ați mai văzut imagini cu luminile orașelor din spațiu, însă Pesquet a oferit acum o oportunitate rară de a vedea fenomenul de lumină naturală vizibil doar în afara atmosferei Pământului. Acea linie portocalie situată în apropierea planetei este cunoscută drept „lumina cerului nocturn”, o luminescență naturală care apare atunci când radiațiile ultraviolete de la Soare încarcă cu energie moleculele din atmosferă.

Aceste molecule se lovesc unele de altele în mod inevitabil și își pierd din energie și strălucire odată cu fiecare coliziune. La fel ca în cazul Luminilor Nordului, molecule diferite strălucesc în culori diferite. Această nuanță oranj este produsă de atomii de sodiu care se lovesc la 90 de kilometri deasupra Pământului, a explicat astronomul Juan Carlos Muñoz de la Observatorul European Austral (ESO).

Cât de complicat este să faci poze de la bordul Stației Spațiale Internaționale?

Plutind la o înălțime cu aproximativ 300 kilometri mai sus de atât, Stația Spațială Internațională nu este nici pe departe cel mai primitor loc pentru fotografie, a spus Pesquet. În primul rând, acolo sus este atât de întuneric încât senzorii camerelor foto trebuie să rămână activați cât mai mult timp posibil astfel încât să surprindă luminile de jos, scrie Live Science.

În tot acest timp, fotograful trebuie să rămâne neclintit, iar asta nu este o sarcină ușoară atunci când poziția ta orbitează Terra cu o viteză de peste 28.000 km/h. Așadar, o anumită neclaritate în fotografiile finale este de așteptat, a precizat Pesquet.

De ce pare spațiul cosmic atât de întunecat? Nu este vorba despre lipsa luminii