Home » Știință » Un pinguin gigant fosilizat, o nouă specie descoperită de copiii din Noua Zeelandă

Credit foto: Simone Giovanardi
Publicat: 26.09.2021

Un pinguin gigant fosilizat descoperit de copiii unei școli din Noua Zeelandă a fost dezvăluit ca o specie nouă în Journal of Vertebrate Paleontology de către cercetătorii Universității Massey.

Pinguinii au fosile care datează din epoca dinozaurilor, iar cei mai vechi dintre acești pinguini au fost descoperiți în Aotearoa. Pinguinii fosili din Zealandia (Aotearoa antică) sunt cunoscuți în cea mai mare parte din Otago și Canterbury. Recent s-au făcut descoperiri importante și în Taranaki și Waikato, scrie EurekAlert.

În 2006, un grup de elevi aflat într-o excursie de vânătoare de fosile din Hamilton Junior Naturalist Club (JUNATS) în portul Kawhia, condus de expertul în fosile Chris Templer, a descoperit oasele unui pinguin gigant fosilizat.

„Pinguinul este asemănător cu pinguinii uriași Kairuku”

Cercetătorii de la Massey University și Bruce Museum (Connecticut, Statele Unite) au vizitat Waikato Museum Te Whare Taonga o Waikato pentru a analiza oasele fosilizate ale pinguinului antic. Echipa a folosit scanarea 3D și a comparat fosilele cu versiunile digitale ale oaselor din întreaga lume. Adevărata fosilă de pinguin a fost donată  Muzeului Waikato în 2017.

Dr. Daniel Thomas, lector în zoologie la Școala Massey de Științe Naturale și Calculatoare spune că fosila are o vechime cuprinsă între 27,3 și 34,6 milioane de ani și datează din perioada în care o mare parte din Waikato era sub apă.

„Pinguinul este asemănător cu pinguinii uriași Kairuku descriși pentru prima dată în Otago, dar are picioare mult mai lungi, pe care cercetătorii le-au folosit pentru a numi pinguinul waewaeroa -Te reo Māori. Picioarele l-au făcut  mult mai înalt față de pinguinii Kairuku, având în jur de 1,4 metri înălțime și poate că asta a influențat viteza cu care putea înota sau adâncime până la care se putea scufunda”, spune dr. Thomas.

Studiul din Journal of Vertebrate Paleontology descrie Kairuku waewaeroa ca o nouă specie de pinguini fosili și oferă o imagine mai completă a diversității pinguinilor uriași.

Cercetarea a fost condusă de doctorandul Simone Giovanardi, împreună cu dr. Daniel Ksepka, Bruce Museum și dr. Daniel Thomas, Universitatea Massey.