Home » Natura » Pinguinii gentoo sunt, de fapt, patru specii diferite, nu doar una. Ce ar însemna o reclasificare a regatului pinguinilor

Autor: Ioana Matei 11.13.2020

Oamenii de știință spun că este nevoie de o reclasificare a regatului pinguinilor, susținând că pinguinii gentoo sunt, de fapt, patru specii, nu doar una singură.

Potrivit noilor dovezi, păsările diferă ușor în formă și mărime, acestea putând fi diferențiate și prin intermediul ADN-ului.

Clasificarea lor ca specii diferite ar ajuta eforturile de conservare și va fi mai ușor de monitorizat declinul speciilor. O astfel de reclasificare ar crește numărul de specii de pinguini de la 18 la 21.

Dr. Jane Yiunger de la Centrul Milner pentru Evoluție de la Universitatea din Bath a declarat că „în mod superficial, aceste specii arată similar între ele”. „Este foarte greu să le diferențiezi doar dacă te uiți la ele. Dar dacă secvențiem genomul, putem vedea foarte clar că sunt într-adevăr diferite”, a explicat Younger.

Unele populații de pinguini nu au mai fost monitorizate de zeci de ani

Pinguinii se confruntă cu nenumărate amenințări în sălbăticie, inclusiv poluarea cu plastic, pescuitul excesiv și criza climatică. Atunci când vine vorba de schimbările climatice, pinguinii gentoo sunt destul de protejați în comparație cu alte specii de pinguni, însă oamenii de știință spun că unele populații nu au mai fost monitorizate de zeci de ani.

Numărul pinguinilor a crescut în Peninsula Antarctică, însă a scăzut considerabil în unele insule din jur.

„Momentan, numărul pinguinilor gentoo este destul de stabil, însă există unele dovezi care arată că populațiile nordice se deplasează spre sud pe măsură ce clima se încălzește, așa că trebui să îi monitorzăm”, a mai spus Younger.

Pinguinii gentoo s-au izolat unii de alții

De-a lungul a sute de mii de ani, pinguinii gentoo s-au izolat unii de alții, ceea ce înseamnă că nu se mai împerechează, deși ar putea să înoate cu ușurință distanțele care îi separă.

Astfel, ar trebui considerați patru specii care trăiesc în diferite latitudini din emisfera sudică, pe continentul Antarcticii, dar și spre nord, acolo unde condițiile sunt mai temperate, au mai explicat oamenii de știință.

Două subspecii de pinguini gentoo

Studiul a fost publicat în jurnalul Ecology and Evolution și a analizat compoziția genetică a pinguinilor gentoo care trăiesc în Insulele Falkland și Georgia de Sud din Oceanul Atlantic de Sud, Insulele Shetland de Sud din Antarctica și Insulele Kerguelen din Oceanul Indian, potrivit BBC.

Datele au fost combinate cu măsurători de la specimene din muzee de la fiecare dintre cele patru populații.

Pinguinii gentoo, cu denumirea latină Pygoscelis papua, sunt momentan împărțiți în două subspecii. Orice modificare la clasificare va trebui să fie confirmată de o comisie internațională de oameni de știință înainte să fie acceptată oficial.

Oamenii de știință au descoperit o colonie de pinguini mumificați în Antarctica