Home » Știință » Cea mai rapidă accelerare produsă de corpul uman, descoperită de oamenii de știință

Publicat: 30.11.2021

Pocnitul din degete este cea mai mare accelerare rotațională pe care o pot produce oamenii și este de 20 de ori mai rapid decât clipitul ochilor, potrivit cercetătorilor de la Institutul de Tehnologie din Georgia, SUA.

În cadrul unui studiu publicat în Journal of The Royal Society Interface, oamenii de știință au dezvăluit că pocnitul din degete durează doar șapte milisecunde, în timp ce ochii noștri au nevoie de 150 de milisecunde pentru a clipi o singură dată.

Cercetătorii au spus că viteza rotațională maximă din pocnitul degetelor poate ajunge la aproape 7.800 grade per secundă, iar accelerările rotației la 1,6 milioane de grade per secundă. Deși velocitatea este mai scăzută decât velocitatea rotațională cea mai crescută observată la oameni, care este produsă de brațele unui jucător de baseball profesionist, accelerarea a fost de departe cea mai rapidă.

„Atunci când am văzut datele pentru prima oară, am sărit de pe scaun”

„Atunci când am văzut datele pentru prima oară, am sărit de pe scaun”, a spus Saad Bhamla, unul dintre autorii studiului și profesor la Școala de Inginerie Chimică și Biomoleculară din cadrul institutului, potrivit Live Science.

Datele obținute de cercetători pot ajuta dezvoltatorii de proteze să imite cu mai multă precizie capabilitățile mâinilor umane. Cu toate acestea, descoperirile aparțin de o ramură mai bizară a științei și nu au aplicări utile immediate.

Oamenii de știință spun că reprezentarea pocnitului din degete în artă de-a lungul istoriei i-a inspirat să studieze fizica din spatele obiceiului. De la celebrul pocnit al lui Thanos din filmele Marvel și până la arta din Grecia Antică și Spania medievală, cercetătorii au dorit să afle mai multe despre pocnitul din degete.

Un puzzle extraordinar al fizicii chiar în vârful degetelor noastre

„În ultimii ani, am fost fascinat de modul în care putem pocni din degete. Este un puzzle extraordinar al fizicii chiar în vârful degetelor noastre care nu a fost analizat îndeaproape. Având în vedere arta din Grecia Antică din 300 î.Hr., oamenii pocnesc din degete de sute de mii de ani, însă abia acum începem să studiem știința din spatele obiceiului”, a adăugat Bhamla.

De asemenea, cercetătorii au ajuns la concluzia că celebrul Thanos nu ar fi putut să pocnească din degete așa cum o face în benzile desenate și filmele Marvel din cauza mănușii sale metalice.

„Rezultatele noastre sugerează că Thanos nu ar fi putut să pocnească din degete din cauza mănușii de metal. Așadar, cel mai probabil este vorba de efectele speciale de la Hollywood, nu de fizică în sine!”, a precizat Raghav Acharya, autor principal al noului studiu.

Secvențierea genomului poate fi folosită pentru accelerarea procesului de diagnosticare al cancerului