Home » Știință » Cercetătorii au înțeles, în sfârșit, cum apare mirosul înțepător al plantei de cannabis

Publicat: 18.12.2021

Abia acum, cercetătorii încep să înțeleagă mai bine numeroasele chimicale din cannabis care sunt responsabile pentru diferite „tulpini” și motivul pentru care par să ofere oamenilor stări euforice unice atunci când sunt combinate în diverse moduri.

Până de curând, nici măcar nu se știa care dintre sutele de chimicale găsite în cannabis conferă plantei mirosul specific.

Potrivit unei analize recente care a inclus 13 tulpini de cannabis, se pare că acest miros înțepător provine de la o familie de compuși de sulf volatili (VSC), care nu au mai fost identificați în natură până acum, însă se aseamănă cu cei găsiți în usturoi. Nu doar VSC, dar și alți compuși organici volatili, cum ar fi terpenii, produc acel miros distinct al plantei de cannabis.

Originile mirosului înțepător al plantei de cannabis

Terpenii sunt găsiți adesea în alte plante aromatice, precum levănțica și rozmarinul, însă cercetările anterioare au sugerat că aceștia contribuie doar la jumătate din aroma generală a plantei de cannabis, iar puține dovezi i-au asociat cu mirosul înțepător. Cantități ridicate de terpeni din tulpina OG Kush, spre exemplu, au tendința să confere plantei o aromă lemnoasă sau citrică în loc de una sulfuroasă.

Pentru a elucida originile mirosului înțepător din cannabis, cercetătorii au măsurat și analizat metaboliții din florile de cannabis și extractul concentrat de cannabis, potrivit Science Alert.

Ce produce mirosul emblematic al plantei de cannabis? Sursa foto: Shutterstock

Echipa căuta de fapt VSC, pentru că acești compuși sunt găsiți în sprayul pulverizat de la sconcși și alte plante urât mirositoare cum ar fi hameiul sau usturoiul. Descoperirile au dezvăluit numeroși noi compuși asociați cu mirosul emblematic al plantei de cannabis. Compușii, de la VSC3 și până la VSC7, prezintă o structură similară cu cei din  usturoi.

Aceasta este o descoperire importantă pentru că, în cazul usturoiului, acești compuși pot avea potențiale beneficii pentru sănătate, inclusiv proprietăți anticancerigene și îmbunătățirea sănătății cardiovasculare.

Compușii VSC5 au părut să sporească mirosul înțepător

De asemenea, studiul a dezvăluit o legătură puternică între concentrațiile de compuși VSC3 și mirosul înțepător al cannabisului. O altă descoperire interesantă a fost ceea ce s-a întâmplat atunci când compușii VSC3 au fost combinați în concentrații mari cu VSC5, așa cum se întâmplă în cazul extractului de cannabis. În acest caz, VSC5 a părut să sporească mirosul înțepător. Asta ar putea explica motivul pentru care extractul de cannabis poate avea un miros înțepător chiar și după ce floarea a fost transformată în ulei.

Totodată, atunci când cercetătorii au cultivat cannabis într-o seră, aceștia au descoperit că VSC au crescut substanțial în timp ce planta a început să înflorească. Acești compuși au atins cel mai ridicat nivel de concentrație atunci când floarea era tratată și uscată. După o săptămâna de la depozitare, concentrațiile de VSC au început să scadă.

Prima țară din Europa care legalizează cultivarea și consumul de cannabis