Home » Știință » Ar putea orașele să declanșeze revoluția mașinilor electrice? Concluziile unui nou studiu

Ar putea orașele să declanșeze revoluția mașinilor electrice? Concluziile unui nou studiu

Publicat: 02.02.2022

O echipă de cercetători din Newcastle a pus în discuție factorii cheie pe care orașele ar trebui să îi aibă în vedere pentru a impulsiona revoluția mașinilor electrice.

Lucrarea lor a fost publicată în Nature Electronics. Documentul susține că orașele trebuie să utilizeze politici și stimulente locale pentru a impulsiona revoluția mașinilor electrice.

Conduși de Dr. Oliver Heidrich, de la Universitatea Newcastle, autorii descriu o serie de pași pe care orașele pot să îi ia pentru a sprijini adoptarea vehiculelor electrice, cum ar fi să dea un exemplu sau să folosească mecanisme fiscale. Echipa discută, de asemenea, factorii care influențează revoluția electrică, inclusiv factorii situaționali, factorii contextuali și barierele și facilitatorii, scrie Tech Xplore.

Vehiculele electrice le vor înlocui în curând pe cele pe benzină și diesel

Autorul principal, dr. Oliver Heidrich, de la Școala de Inginerie a Universității Newcastle, a spus că „unul dintre motivele pentru care investitorii, producătorii și consumatorii s-au oprit să adopte vehicule electrice la scară largă este incertitudinea: atât în ceea ce privește direcția politicii, dar și, mai important, în ceea ce privește calendarul”.

„Deși acum este destul de clar că vehiculele electrice vor înlocui în curând vehiculele pe benzină și diesel, ceea ce nu este clar este cum se poate întâmpla acest lucru și cine ar trebui să preia conducerea în reducerea unora dintre aceste incertitudini”, spune Heidrich.

Lucrarea subliniază rolul cheie pe care îl joacă administrațiile locale, regionale și naționale în a impulsiona revoluția mașinilor electrice.

Orașele din întreaga lume ar putea folosi instrumentele pe care le controlează, cum ar fi drepturile de acces la drumuri, taxele de parcare și politicile de utilizare a terenurilor, pentru a influența comportamentul consumatorilor.

Autorii spun, de asemenea, că flotele și sistemele de achiziții proprii ale orașelor ar putea ajuta la accelerarea adoptării vehiculelor electrice.

Revoluția mașinilor electrice, începută prin puterea exemplului

Pe lângă consolidarea poziției lor de lider, orașele ar putea folosi facilitățile fiscale pentru a suplimenta finanțarea națională pentru achiziționarea sau închirierea de vehicule electrice.

Autorii susțin că adoptarea vehiculelor electrice la scară largă de către orașe ar putea ajuta la combaterea percepției că acestea sunt destinate consumatorilor mai înstăriți. Alte domenii care ar putea beneficia de finanțare sunt flotele de autobuze electrice și investițiile în electrificarea autobuzelor, precum și flotele corporative.

În lucrare, Dr. Heidrich și colegii săi evidențiază factorii cheie situaționali și contextuali care stau la baza adoptării vehiculelor electrice în orașe.

Geografia este unul dintre principalii factori situaționali. Densitatea, cadrul socio-economic și calitatea și disponibilitatea transportului alternativ sunt câțiva factori situaționali.

Factorii care influențează revoluția mașinilor electrice

Fiecare oraș se confruntă cu un set unic de factori situaționali și trebuie să își formuleze abordarea pentru a sprijini adoptarea vehiculelor electrice, de exemplu, oferind stații de încărcare în zone mai dens populate, investind în infrastructura publică pe distanțe lungi, sprijinind infrastructurile de încărcare din locuințe, sau o combinație a acestor opțiuni.

Autorii discută modul în care factorii contextuali joacă un rol prin explicarea, educarea și stimularea utilizării vehiculelor electrice în orașe. Acest lucru ar putea fi realizat prin măsuri relativ simple, precum acordarea accesului la benzile de circulație prioritare, parcare gratuită sau scutiri de taxe.

Lucrarea explorează barierele și factorii cheie pentru promovarea adoptării vehiculelor electrice. Autorii spun că pentru a depăși aceste bariere este necesar un echilibru între atragerea cererii, cum ar fi costurile, și tehnologia și impulsurile guvernamentale, cum ar fi interzicerea motoarelor cu ardere internă.

Ceea ce este clar este că sunt necesare strategii bine gândite la nivel local, regional, național și, într-adevăr, internațional pentru a atinge nivelurile de deținere a vehiculelor electrice necesare pentru a atinge obiectivul de reducere a emisiilor. Este clar că orașele pot și ar trebui să conducă această schimbare necesară.

Vă recomandăm să citiți și:

Petrolul atinge maximul ultimilor șapte ani. Temeri legate de aprovizionare și tensiuni geopolitice

Top: în ce orașe din lume se găsește cel mai groaznic trafic

Nivel record al emisiilor de gaze cu efect de seră. Lumea este „departe de obiectivele climatice”

Poluarea poate reduce speranța de viață a 40% dintre indieni cu mai mult de 9 ani

Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș este blogger începând cu anul 2009, având experiență și în domeniile publicitate și jurnalism. Este pasionat de marketing și de tehnologie, dar cel mai mult îi place să știe lucruri, motiv pentru care a fost atras de Descopera.ro. citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
A fost confirmat primul focar de pesta micilor rumegătoare din România
A fost confirmat primul focar de pesta micilor rumegătoare din România
Spaniolii fără adăpost din Cordoba au primit supă gazpacho, apă și răcoritoare de la voluntarii Crucii Roșii
Spaniolii fără adăpost din Cordoba au primit supă gazpacho, apă și răcoritoare de la voluntarii Crucii Roșii
Câte medalii au câștigat elevii români la Olimpiada Internațională de Matematică din Marea Britanie?
Câte medalii au câștigat elevii români la Olimpiada Internațională de Matematică din Marea Britanie?
Vizionarea Jocurilor Olimpice poate fi de fapt benefică, arată un studiu
Vizionarea Jocurilor Olimpice poate fi de fapt benefică, arată un studiu
Anglo-saxonii ar fi luptat în războaiele siriene din secolul al VI-lea
Anglo-saxonii ar fi luptat în războaiele siriene din secolul al VI-lea
Cercetătorii au descoperit că găurile negre s-au oprit din creștere
Cercetătorii au descoperit că găurile negre s-au oprit din creștere
Poluarea luminoasă ademenește peștii mici în plasa prădătorilor
Poluarea luminoasă ademenește peștii mici în plasa prădătorilor
Dovada că oamenii au ajuns în America de Sud mai devreme decât s-a crezut
Dovada că oamenii au ajuns în America de Sud mai devreme decât s-a crezut
Andrei Tarkovsky, pictorul de lumini și umbre pe ecran. „Fie ca tot ceea ce a fost planificat să devină realitate”
Andrei Tarkovsky, pictorul de lumini și umbre pe ecran. „Fie ca tot ceea ce a fost planificat să devină realitate”
David Lean, una dintre cele mai importante figuri ale cinematografiei britanice. „Filmele bune pot fi făcute doar de o echipă de maniaci dedicați”
David Lean, una dintre cele mai importante figuri ale cinematografiei britanice. „Filmele bune pot fi făcute doar de o ...
De câte ori mergi la toaletă pe zi și ce spune asta despre tine?
De câte ori mergi la toaletă pe zi și ce spune asta despre tine?
De ce bărbații își lasă barba să crească? Motivele sunt surprinzătoare!
De ce bărbații își lasă barba să crească? Motivele sunt surprinzătoare!
De ce ouăle de găină au culori diferite?
De ce ouăle de găină au culori diferite?
Soarele a început deja următorul ciclu solar, deși abia este la jumătatea celui actual
Soarele a început deja următorul ciclu solar, deși abia este la jumătatea celui actual
Caravanele medicale au găsit copii subnutriți și cu anemii carențiale în comunitățile rurale vulnerabile
Caravanele medicale au găsit copii subnutriți și cu anemii carențiale în comunitățile rurale vulnerabile
Cine este prima femeie care va conduce forțele armate ale Canadei?
Cine este prima femeie care va conduce forțele armate ale Canadei?
O jurnalistă care a făcut o glumă despre Giorgia Meloni va plăti 5.000 de euro
O jurnalistă care a făcut o glumă despre Giorgia Meloni va plăti 5.000 de euro
Au trecut 48 de ani de la amartizare, momentul în care omenirea a luat contact cu Planeta Roşie
Au trecut 48 de ani de la amartizare, momentul în care omenirea a luat contact cu Planeta Roşie