Home » Știință » China poate produce porci clonați folosind exclusiv roboți. Cum este posibil?

China poate produce porci clonați folosind exclusiv roboți. Cum este posibil?

Publicat: 11.06.2022

Potrivit South China Morning Post, acum există un proces automat pentru crearea de porci clonați și acesta funcționează perfect. Mai mult, se pare că tehnologia a depășit eficiența oamenilor de știință, sistemul operat de către inteligența artificială reducând drastic numărul de erori observate în timpul încercărilor de clonare manuală.

Creată de cercetătorii de la Colegiul de Inteligență Artificială al Universității din Nankai, China, această tehnologie (despre care oamenii de știință spun că a facilitat nașterea a 7 purcei prin intermediul unei scroafe surogat, fără nicio implicare umană) ar putea face ca clonarea comercială să devină o normă, scrie Futurism.

Clonarea, care se realizează cel mai frecvent prin ceea ce se numește transfer nuclear de celule somatice, este delicată și necesită timp. Celulele sunt ușor rănite pe parcurs și atât greșelile umane, cât și oboseala generală adusă de această practică au fost obstacole majore în calea comercializării. Până acum.

Tehnologia de realizare de porci clonați ar putea rezolva mai multe probleme

Unul dintre cercetători, Pan Dengke, spune că timpul petrecut aplecat pentru a privi celule microscopice a dus la probleme de spate, iar automatizarea ar putea rezolva o parte dintre aceste probleme.

„Sistemul nostru operat de inteligență artificială poate calcula rezistența unei celule și poate direcționa robotul să folosească o forță minimă pentru a finaliza procesul de clonare, ceea ce reduce daunele celulare cauzate de mâinile umane”, a spus Liu Yaowei.

Furnizarea de alimente

Securitatea alimentară este o prioritate în agenda președintelui chinez Xi Jinping, iar carnea de porc este foarte importantă în China. Este cea mai populară carne din țară, iar industria crescătoare de porci încă se recuperează după un focar de virus porcin african din 2018-2019, care a afectat puternic efectivul de reproducție.

Potrivit Reuters, pierderea atâtor scroafe sănătoase a dus la o nevoie mai mare de importuri de reproducere, iar industria a căutat încă de atunci moduri prin care să-și recapete autosuficiența.

Liu a spus că speră că practica de creare de porci clonați automată și eficientă va avea ca rezultat un stoc de porci mai accesibil și de înaltă calitate pentru oameni, sprijinind totodată eforturile naționale de autosuficiență.

Furnizarea de alimente accesibile unui număr mai mare de oameni ar fi cu siguranță un plus major. Dar, deoarece clonarea comercială nu este încă ceva obișnuit, întreaga amploare a impactului său rămâne de văzut.

Cel mai bun suc pentru o viață lungă. Cum ne ajută să fim mai relaxați și mai puțin stresați?

Fotosinteza artificială, tot mai aproape de realitate. Ce au reușit cercetătorii?

Tratarea apei îndepărtează eficient nanoplasticele, spun cercetătorii