Home » Știință » Test de cultură generală. Câte planete are Sistemul Solar?

Test de cultură generală. Câte planete are Sistemul Solar?

Publicat: 14.06.2022

Cu siguranță știi că Pământul nu este singurul corp care se rotește în jurul Soarelui și vezi destul de des pe internet informații despre celelalte lumi cu care împărțim spațiul cosmic. Dar te-ai întrebat vreodată câte planete are Sistemul Solar?

La întrebarea „câte planete are Sistemul Solar?”, un răspuns complet ar fi următorul: Sistemul Solar cuprinde 8 planete, aproximativ 170 de sateliți planetari naturali (luni) și nenumărați asteroizi, meteoriți și comete.

Potrivit Britannica, există opt planete în Sistemul nostru Solar. Cele patru planete terestre interioare sunt Mercur, Venus, Pământ și Marte, toate fiind formate în principal din rocă.

Câte planete are Sistemul Solar?

Cele patru planete exterioare sunt Jupiter, Saturn, Neptun și Uranus, planete gigantice care constau în principal fie din gaze, fie din gheață.

Pluto a fost considerată a noua planetă până în 2006, când Uniunea Astronomică Internațională a votat pentru clasificarea ei drept planetă pitică.

Unde se află Sistemul Solar?

Sistemul nostru Solar este situat în brațul Orion-Cygnus al Căii Lactee. Alpha Centauri, formată din stelele Proxima Centauri, Alpha Centauri A și Alpha Centauri B, este Sistemul Solar cel mai apropiat de al nostru.

Oamenii de știință au mai multe teorii care explică modul în care s-a format Sistemul Solar. Cea mai acceptată teorie propune că Sistemul Solar s-a format dintr-o nebuloasă solară, unde Soarele s-a născut dintr-o concentrație de energie cinetică și căldură în centru, în timp ce resturile care se roteau în nebuloasă s-au ciocnit și au format planetele.

Există viață în Sistemul Solar pe o altă planetă în afară de Pământ?

Europa și Enceladus, lunile lui Jupiter și Saturn, sunt obiecte stâncoase acoperite de gheață despre care oamenii de știință cred că ar putea adăposti viață în apa de sub suprafață.

Unele dovezi geologice indică posibilitatea existenței microorganismelor pe Marte.

O structură radio necunoscută a fost detectată în jurul celui mai strălucitor quasar din Univers

Telescopul Hubble a realizat cea mai mare imagine în infraroșu, în căutarea celor mai rare galaxii din Univers

Cercetătorii au creat „mașina timpului” pentru a observa ciclul de viață al galaxiilor primordiale îndepărtate

Test de cultură generală. Care este cea mai mare planetă din Sistemul Solar?