Home » Știință » Modalitatea optimă pentru producția de biocombustibili, propusă de cercetători

Modalitatea optimă pentru producția de biocombustibili, propusă de cercetători

Publicat: 20.08.2022

Oamenii de știință din Rusia, China, Arabia Saudită, Emiratele Arabe Unite și Egipt au propus cel mai eficient model matematic de până acum al procesului pentru producția de biocombustibili.

Simularea procesului de producție a biodieselului din ulei de soia și metanol a fost realizată folosind învățarea automată. Studiul a fost publicat în Environmental Technology & Innovation.

Afrasyab Khan, cercetător principal la Centrul SUSU de Testare a Vibrațiilor și Monitorizare a Stării Structurale, din Rusia, a participat la studiu ca parte a unei echipe internaționale de oameni de știință.

Cum poate fi eficientizată producția de biocombustibili?

Biodieselul este o motorină regenerabilă produsă din materii prime naturale. Deoarece producția de biocombustibili încă este destul de costisitoare, oamenii de știință au folosit învățarea automată pentru a modela și optimiza procesul de producție.

„Principala unicitate a cercetării noastre constă în dezvoltarea unei metode de calcul hibrid pentru a optimiza simularea unei reacții chimice în sinteza biocombustibililor. Am determinat în ce procentaje este necesar să amestecăm uleiul de soia cu metanolul și cât catalizator să adăugăm pentru ca reacția chimică să fie cât mai eficientă”, spune Afrasyab Khan.

„Rezultatul reprezintă un model matematic care a ajutat la determinarea celei mai bune temperaturi și compoziție a materiei prime pentru producerea cantității maxime de biocombustibili și minimizarea deșeurilor. Astfel, oferim producția unui tip de combustibil mai prietenos cu mediul și creștem eficiența procesului de producție”, spune cercetătorul, citat de Tech Xplore.

Biodiesel prietenos cu mediul

Biocombustibilii au devenit recent mai populari în întreaga lume datorita beneficiilor lor pentru mediu și a reducerii resurselor de combustibili fosili, care pot avea un impact negativ asupra mediului.

Diverse resurse regenerabile, incluzând uleiurile vegetale și grăsimile animale, pot fi utilizate ca materiale esențiale pentru producerea de biocombustibili prin procese catalitice. Metodologia dezvoltată în studiu poate fi utilă pentru creșterea capacității de producție a biocombustibililor, ceea ce permite utilizarea de mai puțină energie, în același timp producând mai puțin poluare.

Oxigenul făcut cu magneți i-ar putea ajuta pe astronauți să respire mai ușor