Home » Știință » Propulsoare cu magneți supraconductori vor fi testate pe Stația Spațială Internațională

Publicat: 14.10.2022

Un institut de cercetare din Noua Zeelandă și compania Nanoracks din SUA își combină forțele pentru a trimite propulsoare cu magneți supraconductori către Stația Spațială Internațională (ISS) pentru a testa un nou tip de propulsie spațială.

Institutul de Cercetare Paihau-Robinson intenționează să testeze un tip de propulsor spațial electric cunoscut sub numele de AF-MPD, care utilizează tehnologia magnetică supraconductivă de înaltă temperatură (HTS) dezvoltată de institut.

Supraconductorii sunt materiale care conduc electricitatea cu rezistență zero și, prin urmare, cu o eficiență mult mai mare decât materialele conductoare convenționale. Majoritatea acestor supraconductori necesită însă temperaturi apropiate de zero absolut (-273 grade Celsius), ceea ce complică utilizarea lor, scrie Space.com.

Propulsoare cu magneți supraconductori, testate pe ISS

Supraconductorii de înaltă temperatură (HTS) pot funcționa la temperaturi oarecum mai prietenoase de -196,2 grade C, ceea ce face ca operarea lor să fie mai ieftină. În plus, HTS pot genera câmpuri mai puternice decât supraconductorii de temperatură joasă, au o gamă operațională mai mare și pot fi mai compacți, a scris Institutul de Cercetare Paihau-Robinson.

Aceste propulsoare cu magneți supraconductori, bazate pe tehnologia HTS, folosesc o combinație de câmpuri magnetice și electrice pentru a genera propulsia. Cercetătorii cred că noua tehnologie ar putea fi folosită pentru a propulsa nave spațiale mari, renunțându-se la propulsoarele electrice.

O nouă tehnologie de propulsie

Magneții supraconductori ar putea avea o serie de alte roluri importante în explorarea spațiului. Câmpul magnetic al Pământului protejează viața de pe planetă de radiațiile solare dăunătoare și de razele cosmice. Un câmp magnetic puternic generat la bordul unei nave spațiale ar putea oferi protecție în același mod pentru astronauții din spațiul profund.

Cerințele de masă și putere ale componentelor magnetice au reprezentat o barieră tehnologică importantă în calea utilizării acestui tip de echipamente în spațiu. Aici Paihau—Robinson își propune să facă progrese folosind tehnologia lor cu magnet HTS.

Un pas important pentru noua tehnologie

Prototipul tehnologic va fi instalat pe platforma externă Nanoracks de către astronauții de la bordul Stației Spațiale Internaționale. O echipă de la sol va opera apoi magnetul timp de câteva luni pentru a demonstra capacitatea de generare a unui câmp magnetic de mii de ori mai puternic decât cel al Pământului.

Operarea prototipului într-un mediu spațial relevant este un pas important către validarea și comercializarea acestei tehnologii-cheie, a declarat managerul de proiect, Avinash Rao.

Maggie Ahern, de la Nanoracks, spune că încărcătura este de așteptat să fie lansată nu mai devreme de primul trimestru al anului 2024. Firma Nanoracks deține încărcături pe avanpostul orbital printr-un acord cu NASA, furnizând energie, telemetrie și alte servicii.

Care este cronologia unei explozii stelare?

De unde provin particulele care pun în pericol sateliții, astronauții și avioanele?

Cercetătorii au descoperit diamante misterioase, provenite din spațiul cosmic