Home » Știință » Cercetătorii au crescut, în premieră, foliculi de păr în laborator. Ce potențial are reușita?

Credit foto: Yokohama National University/EurekAlert
Publicat: 25.10.2022

Oamenii de știință japonezi au crescut pentru prima oară foliculi de păr în laborator, iar reușita ar putea prevesti un tratament fără precedent pentru pierderea părului.

Cercetătorii de la Universitatea Națională Yokohama au declarat într-un comunicat de presă că au crescut in vitro foliculi de păr, astfel anunțând un succes răsunător după decenii de cercetare cu privire la creșterea părului.

Studiul care detaliază cercetările a fost publicat în jurnalul Science Advances. Cercetătorii au reușit să schimbe structurile celulelor pielii de la șoareci folosind un tip special de get creat de aceștia, fapt care a permis oamenilor de știință să reprogrameze celulele astfel încât să stimuleze creșterea părului.

Echipa a crescut „versiuni minuscule și simple de organe”

Încercând să înțeleagă mai bine interacțiunile dintre țesuturile conectoare și celulele pielii ce rezultă în creșterea părului, echipa din Japonia a crescut „versiuni minuscule și simple de organe” cunoscute drept organoide și apoi a folosit un gel pentru a le reprograma astfel încât să imite mediul natural al foliculilor de păr.

„Dacă te gândești la un folicul de păr, părul este la mijloc și apoi există straturi de celule epiteliale în jurul foliculului și alte celule specializate”, a explicat Kairbaan Hodivala-Dilke, expert în știința medicală de la Universitatea Regina Maria din Londra care nu a fost implicat în noile cercetări.

Același gel, la rândul său, reproduce mediul natural al corpului astfel încât celulele epiteliale „urcă unele peste celelalte”, a adăugat Hodivala-Dilke.

Cât de mult au crescut foliculii de păr?

Foliculii de păr au crescut trei milimetri în decurs de o lună, având de-a face probabil cu „faptul că ciclul părului la șoareci durează aproximativ o lună”, a precizat Junji Fukada. Cercetătorul a adăugat că echipa sa lucrează acum la reproducerea experimentului cu celule umane ale pielii.

Așa cum a notat și Hodivala-Dilke, această descoperire este preliminară și „nu va vindeca pierderea părului” de una singură. Chiar și așa, cercetările „au pus bazele pentru ca cineva să reușească așa ceva în cele din urmă”.

„Ai putea să iei păr de la cineva care are foarte mult păr și să îl crești în laborator, iar apoi să folosești foliculii pentru un transplant”, a mai spus Hodivala-Dilke, potrivit Futurism.

Produsele pentru îndreptarea părului, asociate cu un risc crescut de cancer uterin