Home » Știință » Cum a ajuns „un urs” pe Marte? Imaginile trimise de sonda HiRISE

Cum a ajuns „un urs” pe Marte? Imaginile trimise de sonda HiRISE

Sursa foto: NASA/JPL-Caltech/UArizona
Publicat: 30.01.2023

Pareidolia facială este tendința sau iluzia umană de a vedea structuri faciale într-un obiect, iar un crater recent descoperit pe Marte ar putea fi un bun exemplu. Totuși, nu poate fi negat faptul că, într-adevăr, craterul arată ca o față de urs.

De-a lungul anilor oamenii au observat câteva cratere uimitoare pe Marte de la camera HiRISE (High Resolution Imaging Science Experiment) a Mars Reconnaissance Orbiter, cum ar fi faimoasa față zâmbitoare, sau un elefant și o pasăre.

Ce ar putea forma trăsătura ciudată din mijlocul craterului?

„Există un deal cu o structură de prăbușire în formă de V (nasul), două cratere (ochii) și un model de fractură circulară (capul)”, a declarat Alfred McEwen, cercetătorul principal al echipei HiRISE.

„Modelul de fractură circulară s-ar putea datora așezării unui depozit peste un crater de impact îngropat”, a adăugat McEwen.

Sonda HiRISE a surprins mai multe cratere uimitoare pe Marte

„Poate că nasul este o gură de aerisire vulcanică sau de noroi, iar depozitul ar putea fi lavă sau fluxuri de noroi?”, se întreabă cercetătorul.

Cu toate acestea, ar trebui să mergem noi înșine pe Marte într-o zi și să explorăm această zonă pentru a afla exact ce anume face ca acest crater să arate ca un urs.

NASA ar fi descoperit pietre prețioase pe Marte

De asemenea, recent, oamenii de știință ar fi descoperit un depozit de pietre prețioase pe Marte. Ar putea deveni acestea o tendință a viitorului?

Nu este tocmai vorba despre diamante. Potrivit unui studiu publicat în decembrie 2022 în Journal of Geophysical Research: Planets de o echipă de la Arizona State University și cercetători afiliați NASA, craterul Gale al Planetei Roșii este plin de opal.

Noutatea descoperită de cercetători are, bineînțeles, o mare importanță științifică, deoarece aceasta sugerează că zona a deținut rezerve vaste de apă mult mai recent decât am crezut anterior. Asta înseamnă că descoperirea ne-ar putea forța să rescriem teoriile vieții antice pe Marte, potrivit ScienceAlert.

NASA va testa rachete nucleare care ar putea duce astronauții pe Marte în doar 45 de zile