Home » Știință » Un nou studiu confirmă că mașinile electrice reduc poluarea și îmbunătățesc sănătatea

Un nou studiu confirmă că mașinile electrice reduc poluarea și îmbunătățesc sănătatea

Un nou studiu confirmă că mașinile electrice reduc poluarea și îmbunătățesc sănătatea
Foto: @Ed Harvey/Unsplash
Publicat: 07.02.2023

Cercetările despre rolul dublu avut de vehiculele „verzi” au fost, în mare parte, la nivel ipotetic, însă un nou studiu confirmă faptul că mașinile electrice reduc poluarea și îmbunătățesc sănătatea.

O echipă de cercetători de la Keck School of Medicine of USC, din SUA, a început să documenteze impactul real al adoptării vehiculelor electrice în cadrul primului studiu care folosește date din lumea reală pentru a asocia mașinile electrice cu poluarea aerului și sănătatea.

Folosind seturi de date disponibile public, cercetătorii au analizat un „experiment natural” care a avut loc în California, pe măsură ce locuitorii statului au trecut rapid la mașini electrice (sau vehicule ușoare cu emisii zero, ZEV).

Rezultatele au fost publicate în revista Science of the Total Environment.

A fost confirmat faptul că mașinile electrice reduc poluarea

Echipa a comparat datele privind înregistrarea totală de ZEV-uri, nivelurile de poluare a aerului și vizitele la cabinetele de urgență legate de astm în întreg statul între 2013 și 2019. Pe măsură ce adoptarea de ZEV-uri crește într-un anumit cod poștal, mașinile electrice reduc poluarea locală și vizitele la urgențe.

„Atunci când ne gândim la acțiunile legate de schimbările climatice, adesea privim la nivel global”, a spus dr. Erika Garcia, de la Keck School of Medicine.

„Dar ideea că schimbările care se fac la nivel local pot îmbunătăți sănătatea comunității ar putea fi un mesaj puternic pentru public și pentru factorii de decizie politică”, spune ea, citată de Medical Xpress.

Cercetătorii au descoperit, de asemenea, că, în timp ce ZEV-urile totale au crescut în timp, adoptarea a fost considerabil mai lentă în codurile poștale cu resurse reduse, ceea ce cercetătorii numesc „decalaj de adoptare”. Această diferență indică o oportunitate de a îmbunătăți justiția de mediu în comunitățile care sunt afectate în mod disproporționat de poluare și de problemele de sănătate conexe.

Ce efecte are adoptarea mașinilor electrice?

„Efectele schimbărilor climatice asupra sănătății pot fi dificil de discutat, deoarece pot părea foarte înfricoșătoare. Suntem încântați de schimbarea conversației către atenuarea și adaptarea la schimbările climatice, iar aceste rezultate sugerează că tranziția la ZEV-uri este o piesă cheie în acest sens”, a spus dr. Sandrah Eckel, de la Keck School of Medicine.

Pentru a studia efectele adoptării vehiculelor electrice, echipa de cercetare a analizat și comparat patru seturi de date diferite. În primul rând, au obținut date despre vehiculele ZEV (care includ mașini electrice cu baterie, hibride plug-in și cu celule de combustibil cu hidrogen) de la Departamentul de Autovehicule din California și au separat numărul total în funcție de fiecare cod poștal pentru fiecare an între 2013 și 2019.

Ei au obținut, de asemenea, date de monitorizare a aerului de la U.S. Environmental Protection Agency privind nivelurile de dioxid de azot (NO2), un poluant al aerului legat de trafic, și despre vizitele la urgențe legate de astm la nivel de cod poștal.

Astmul este una dintre problemele de sănătate legate de mult timp de poluanții atmosferici, cum ar fi NO2, care poate provoca și exacerba și alte boli respiratorii, precum și problemele cu inima, creierul și alte sisteme de organe.

În cele din urmă, cercetătorii au calculat procentajul de adulți din fiecare cod poștal care dețineau diplome de licență. Nivelurile de educație sunt frecvent utilizate ca un indicator al statutului socioeconomic al unui cartier.

Mașinile electrice reduc poluarea și reduc numărul de vizite la medic

La nivel de cod poștal, pentru fiecare 20 de ZEV-uri suplimentare la 1.000 de persoane, a existat o scădere cu 3,2% a ratei vizitelor la urgențe legate de astm și o mică reducere sugestivă a nivelurilor de NO2. În medie, între codurile poștale din stat, ZEV-urile au crescut de la 1,4 la 14,6 la 1.000 de persoane între 2013 și 2019. Adopția ZEV-urilor a fost semnificativ mai mică în codurile poștale cu niveluri mai scăzute de studii.

De exemplu, un cod poștal în care 17% din populație are o diplomă de licență a avut, în medie, o creștere anuală de 0,70 ZEV-uri la 1.000 de persoane, comparativ cu o creștere anuală de 3,6 ZEV-uri la 1.000 de persoane pentru un cod poștal în care 47% din populație are diplomă de licență.

Cercetările anterioare au arătat că comunitățile defavorizate, cum ar fi cartierele cu venituri mai mici, tind să se confrunte cu poluare și probleme respiratorii asociate mai grave decât zonele mai bogate. Dacă ZEV-urile înlocuiesc mașinile care funcționează pe benzină în acele cartiere, atunci cartierele ar avea parte de beneficii.

„În cazul în care cercetările continuă să susțină concluziile noastre, vrem să ne asigurăm că acele comunități care sunt suprasolicitate de poluarea aerului cauzată de trafic beneficiază cu adevărat de faptul că mașinile electrice reduc poluarea”, a spus Garcia.

Lupta cu schimbările climatice

În timp ce schimbările climatice reprezintă o amenințare masivă pentru sănătate, atenuarea acestora oferă o oportunitate masivă pentru sănătatea publică, a spus Eckel. Fiind unul dintre primele studii care cuantifică beneficiile reale pentru mediu și sănătate ale ZEV-urilor, cercetarea poate ajuta la demonstrarea puterii acestei măsuri de atenuare, inclusiv a reducerii cheltuielilor legate de îngrijirea sănătății.

Descoperirile sunt promițătoare, a spus Garcia, dar rămân multe întrebări. Studiile viitoare ar trebui să ia în considerare efectele suplimentare ale ZEV-urilor, inclusiv emisiile legate de uzura frânelor și a anvelopelor, extragerea materialelor pentru fabricarea acestora și eliminarea mașinilor vechi.

Cercetătorii speră, de asemenea, să studieze tipuri suplimentare de poluanți și alte clase de vehicule, pe lângă realizarea unui studiu de urmărire a efectelor ponderii tot mai mari a ZEV-urilor în stat.

Însă trecerea la ZEV-uri este doar o parte a soluției, a spus Eckel. Trecerea la transportul public și transportul activ, inclusiv mersul pe jos și cu bicicleta, sunt alte modalități cheie de a stimula sănătatea publică și de mediu.

Vă recomandăm să citiți și:

Un studiu arată cum pot apărea infecțiile fungice la persoanele sănătoase

Vești proaste! Procrastinarea este asociată cu o sănătate precară, arată un nou studiu

Cercetătorii încearcă să afle secretele meduzei nemuritoare

De ce unii câini sunt mai agresivi? Un studiu arată că până și stăpânii joacă un rol

Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș este blogger începând cu anul 2009, având experiență și în domeniile publicitate și jurnalism. Este pasionat de marketing și de tehnologie, dar cel mai mult îi place să știe lucruri, motiv pentru care a fost atras de Descopera.ro. citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Test de cultură generală. Care țară își incinerează 99% din populație?
Test de cultură generală. Care țară își incinerează 99% din populație?
Ce se întâmplă cu Starliner? NASA și Boeing au amânat pentru a treia oară revenirea capsulei pe Pământ
Ce se întâmplă cu Starliner? NASA și Boeing au amânat pentru a treia oară revenirea capsulei pe Pământ
Argentinienii mănâncă mai puțină carne de vită ca niciodată din cauza inflației și a recesiunii
Argentinienii mănâncă mai puțină carne de vită ca niciodată din cauza inflației și a recesiunii
Maria Dragomiroiu, la un pas să-și piardă viața
Maria Dragomiroiu, la un pas să-și piardă viața
Max Verstappen a câștigat Marele Premiu al Spaniei
Max Verstappen a câștigat Marele Premiu al Spaniei
Sute de oameni au murit deja și milioane suferă din cauza căldurii excesive
Sute de oameni au murit deja și milioane suferă din cauza căldurii excesive
Fără acest om, cărţile nu ar fi existat. Mecanismul inventat de el a rămas neschimbat de secole
Fără acest om, cărţile nu ar fi existat. Mecanismul inventat de el a rămas neschimbat de secole
Ministrul german al Economiei spune că tarifele UE pentru China nu sunt o „pedeapsă”
Ministrul german al Economiei spune că tarifele UE pentru China nu sunt o „pedeapsă”
Insula Capri, deschisă din nou pentru turiști. Anunțul autorităților
Insula Capri, deschisă din nou pentru turiști. Anunțul autorităților
Măsuri drastice după ce peste 500 de pelerini au murit la Mecca
Măsuri drastice după ce peste 500 de pelerini au murit la Mecca
Dalai Lama trebuie să-și „corecteze” opiniile politice, au spus oficialii chinezi
Dalai Lama trebuie să-și „corecteze” opiniile politice, au spus oficialii chinezi
Oamenii de știință au introdus „o fereastră” în craniul unui bărbat pentru a-i citi creierul cu ultrasunete
Oamenii de știință au introdus „o fereastră” în craniul unui bărbat pentru a-i citi creierul cu ultrasunete
Un complot în vremuri de război: Generalul Averescu și bancherul Aristide Blank, în mijlocul unei conspirații politice și militare
Un complot în vremuri de război: Generalul Averescu și bancherul Aristide Blank, în mijlocul unei conspirații politice ...
Ce se întâmplă atunci când stelele neutronice se ciocnesc?
Ce se întâmplă atunci când stelele neutronice se ciocnesc?
Marea Pată Roșie de pe Jupiter s-ar fi format mai recent decât Statele Unite ale Americii
Marea Pată Roșie de pe Jupiter s-ar fi format mai recent decât Statele Unite ale Americii
Balenele ucigașe vânează și mănâncă rechini în Golful California, au descoperit cercetătorii
Balenele ucigașe vânează și mănâncă rechini în Golful California, au descoperit cercetătorii
Cum se manifesta Ceaușescu când se enerva: „Generale! Mâine să vină un tanc şi să dărâme clădirea!”
Cum se manifesta Ceaușescu când se enerva: „Generale! Mâine să vină un tanc şi să dărâme clădirea!”
Jakub Krystof Rad, inventatorul zahărului cubic. O afacere care a pornit de la un deget tăiat
Jakub Krystof Rad, inventatorul zahărului cubic. O afacere care a pornit de la un deget tăiat