Home » Știință » De ce au colorat oamenii de știință oceanul în roz?

De ce au colorat oamenii de știință oceanul în roz?

Publicat: 07.02.2023

Doar imaginați-vă o scenă: este o zi însorită și frumoasă în California, Soarele strălucește cu putere, cerul este albastru și curat, iar oceanul este… roz.

Da, acest lucru este posibil, iar la mijloc se află un experiment științific.

Asta înseamnă că, mulțumită unor oameni de știință de la Institutul de Oceanografie Scripps din San Diego și de la Universitatea din Washington, o astfel de imagine poate admira oricine se plimbă pe plaja din San Diego în lunile ianuarie și februarie.

Un experiment unic și roz

Pentru a studia modul în care cantitățile de apa dulce se combină cu oceanul sărat, mai mulți cercetători au pus la punct un experiment numit „Plumes in Nearshore Conditions” (sau pe scurt – „PiNC”, fiind astfel similar cuvântului din limba engleză pentru roz, anume „pink”).

„Sunt foarte entuziasmată, pentru că această cercetare nu a mai fost realizată până acum, deci este un experiment de-a dreptul unic”, a spus oceanograful Sarah Giddings, coordonatorul studiului PiNC.

Experimentul este concentrat în principal asupra lagunei Los Peñasquitos, care este localizată în interiorul plajei publice Torrey Lines și al Rezervației Naturale din San Diego (California), potrivit IFL Science.

Echipa de oameni de știință și-a propus să analizeze modul în care apa proaspătă, care este de obicei mai caldă decât cea a oceanului, interacționează cu valurile. Or, exact în acest moment intervine vopseaua roz.

Vopseaua folosită, sigură pentru mediu

Colorând apa curată, echipa poate monitoriza locul unde apa proaspătă se întâlnește cu cea sărată din zona de surfing. Iar vopseaua (sigură pentru mediu) este monitorizată pe măsură ce se împrăștie în apă atât cu ajutorul dronelor, cât și cu senzorii amplasați pe malul nisipos. A fost alocat chiar și un jet ski dotat cu un flourometru, care poate măsura lumina emisă de vopseaua roz. În paralel, în afara zonei de surfing, există mai mulți senzori  și aparate care măsoară salinitatea, temperatura, înălțimea valurilor și curenții oceanului.

Au fost programate, în cadrul acestei cercetări, trei „eliberări” de vopsea în apă pentru lunile ianuarie și februarie. Echipa oamenilor de știință speră că, în acest fel, vopseaua roz va putea să le ofere informații relevante cu privire la modul în care sedimentele, poluanții și chiar și larvele se deplasează în ocean.

„Aducem laolaltă mulți oameni care au expertize diferite, ceea ce cred eu că va avea un impact și rezultate grozave. Noi vom combina rezultatele de la acest experiment cu un studiu mai vechi efectuat pe teren și cu simulările computerizate”, a mai spus oceanograful Sarah Giddings.

Un expert susține că deversarea apei radioactive de la Fukushima în ocean este cea mai bună soluție