Home » Natură » Cercetătorii au descoperit o nouă subspecie de delfin în Oceanul Pacific

Cercetătorii au descoperit o nouă subspecie de delfin în Oceanul Pacific

Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 01.01.2023

Delfinul comun cu bot gros este unul dintre cele mai bine studiate mamifere marine din lume. În ultimele câteva decenii, cercetările genetice au dezvăluit că oamenii de știință nu au în vedere o singură specie, ci mai degrabă diverse linii genetice aflate încă în plin proces de evoluție.

Cercetătorii de la Universitatea din Miami, SUA, au împărțit ceea ce se credea până acum a fi o singură specie de delfini (Tursiops truncatus) din Oceanul Pacific în câteva subtipuri distincte. Studiul lor a fost publicat în Journal of Mammalian Evolution.

În apele din largul Pacificului Tropical de Est (ETP), între Baja California și Galapagos, delfinii cu bot gros prezintă mici cranii și corpuri diferite față de cei din largul coastelor sudului Californiei sau ale Japoniei, potrivit Science Alert.

Diversitatea fiziologică a delfinilor ETP, determinată de adaptarea la diverse habitate

Oamenii de știință sunt de acord că aceste constatări sunt dovezi destul de puternice că delfinii ETP ar trebui considerați o subspecie separată.

„Condițiile distincte de mediu ale delfinilor ETP ar fi putut conduce la diferențierea evolutivă a acestor delfini cu botul gros. Având în vedere aceste rezultate, recomandăm recunoașterea delfinilor ETP ca o subspecie distinctă: Tursiops truncatus nuuanu”, scriu autorii.

Delfinii cu bot gros se găsesc în apele din toată lumea și totuși, modul în care aceste mamifere s-au adaptat la anumite habitate de coastă a dus la o diversitate fiziologică și genetică incredibilă de-a lungul timpului.

Puține specii au fost identificate până în prezent

Descendenții delfinilor comuni cu bot gros, care trăiesc în largul mării, de exemplu, pare că au evoluat mai târziu decât rudele lor mai apropiate de țărm.

În ciuda faptului că oamenii de știință bănuiesc că există multe subspecii trecute cu vederea, foarte puține au fost identificate până în prezent.

De fapt, delfinul cu bot gros al Mării Negre (T. ponticus) și delfinul cu bot gros al lui Lahille (T. gephyreus), descoperit în largul coastelor Braziliei, sunt singurele două care au fost separate în mod oficial.

În estul Pacificului, delfinii cu botul gros ocupă un peisaj acvatic deosebit de variat, iar aceste habitate diferite ar fi putut determina populațiile de delfini să evolueze în direcții separate, desprinzându-se unul de celălalt din punct de vedere fizic și genetic.

Modificările care ar fi putut crea diferențe între speciile de delfini

Astăzi, este general acceptat faptul că delfinii cu bot gros din nordul Pacificului temperat și delfinii cu bot gros din largul coastei sudice a Californiei reprezintă fiecare un ecotip unic, care este o grupare distinctă, modelată de ecosistemul său local.

Cu toate acestea, afirmațiile conform cărora aceste modificări reprezintă subspecii distincte rămân controversate.

De ce au dispărut delfinii de pe râul Yangtze? Experții sunt îngrijorați!

Delfinii formează structuri sociale și alianțe similare cu cele ale oamenilor

Test de cultură generală. Cine a numit Oceanul Pacific?

Unii rechini nu fac diferenţa între oameni şi foci – studiu