Home » Știință » Blue Origin susține că a dezvoltat o tehnică ce permite „energie solară nelimitată”

Foto: Profimedia
Publicat: 19.02.2023

Compania spațială a lui Jeff Bezos, Blue Origin, a anunțat că a dezvoltat o metodă de producere a celulelor solare și a firului de transmisie folosind doar regolit lunar. Tehnologia ar putea produce energie solară nelimitată.

Blue Origin a depus o plângere împotriva NASA după ce agenția spațială i-a respins conceptul de sondă de aselenizare în favoarea acordării unui contract companiei SpaceX pentru o navă Starship modificată.

Deși plângerea a fost respinsă de judecători, Blue Origin încă poate avea un rol crucial în a ajuta la susținerea habitatelor pe Lună datorită ultimei sale inovații, numită Blue Alchemist.

Panourile care oferă energie solară nelimitată

Metoda Blue Alchemist folosește electroliza pentru a separa aluminiul, fierul și siliciul de oxigenul din regolitul lunar pentru a extrage materialele pentru construcția celulelor solare. Într-o declarație, Blue Origin subliniază că tehnica poate fi folosită pentru a construi celule solare, sticlă de acoperire și fire de aluminiu. Este nevoie doar de lumina Soarelui și de siliciu.

Metoda s-ar putea dovedi a fi o parte vitală a misiunii NASA de a stabili o prezență permanentă pe Lună, ca parte a programului său Artemis. Tehnologia ar putea reduce drastic costurile asociate cu transportul materialelor pe Lună, oferind în același timp o soluție robustă; în declarația sa, Blue Origin spune că celulele sale solare pot funcționa în „mediul dur” al Lunii timp de peste un deceniu, citează Interesting Engineering.

Blue Origin a făcut anunțul fără prea mult tam-tam. Compania și-a publicat declarația de presă pe site, dar nu a distribuit-o pe rețelele sociale. După cum a subliniat pe Twitter editorul spațial senior Eric Berger, de la Ars Technica, „aceasta este o realizare stelară a Blue Origin care merită mai multă recunoaștere”.

În declarație, Blue Origin a explicat că a demonstrat viabilitatea metodei sale și a „făcut celule solare și fire de transmisie din simulanți de regolit”. Compania a adăugat că „odată demonstrat și implementat pe Lună, Blue Alchemist va oferi energie solară nelimitată oriunde este nevoie de ea”.

Blue Origin are și alte colaborări viitoare cu NASA

În ciuda disputei legale anterioare a Blue Origin cu NASA, agenția spațială americană sprijină stația spațială Orbital Reef a companiei spațiale private, una dintre numeroasele stații spațiale private pe care NASA le vede ca parte a planului său de succesiune pentru Stația Spațială Internațională.

De asemenea, NASA a contractat recent racheta New Glenn, aflată în curs de dezvoltare, de la Blue Origin pentru o misiune științifică pe Marte. Zborurile de turism spațial ale companiei spațiale private cu clasa sa suborbitală, racheta New Sheppard, sunt în așteptare. În același timp, Autoritatea Federală de Aviație investighează un eșec de lansare în timpul unei misiuni științifice de anul trecut.

O nouă descoperire ne aduce mai aproape de călătoria interstelară