Home » D:News » Blue Origin a obținut primul său contract interplanetar de la NASA

Blue Origin a obținut primul său contract interplanetar de la NASA

Publicat: 11.02.2023

Blue Origin, compania spațială privată fondată de miliardarul Jeff Bezos, a obținut în luna februarie primul său contract interplanetar cu NASA pentru a lansa o misiune anul viitor și pentru a studia câmpul magnetic din jurul lui Marte.

Racheta New Glenn, recent dezvoltată de Blue Origin, va fi lansată cu misiunea EscaPADE a celor două nave spațiale ale NASA, la sfârșitul lui 2024, de la Stația Spațială Cape Canaveral din Florida, a anunțat agenția, potrivit Reuters.

Cele două nave spațiale EscaPADE, abreviere de la Escape and Plasma Acceleration and Dynamics Explorers, vor parcurge o călătorie de 11 luni până să ajungă pe orbita lui Marte, acolo unde vor culege date despre magnetosfera planetei și interacțiunile sale cu radiațiile solare.

Blue Origin concurează cu alți jucători importanți de pe piața zborurilor spațiale

New Glenn, proiectată cu un design reutilizabil, pentru a putea fi pilotată pentru cel puțin 25 de misiuni, este numită după astronautul John Glenn, primul american care a orbitat Pământul în 1962.

Blue Origin a efectuat misiuni anterioare ale NASA cu racheta sa mai mică, suborbitală, New Shepard.

Dar misiunea EscaPADE oferă Blue Origin o altă linie de afaceri cu un client guvernamental valoros, în timp ce compania de rachete a lui Bezos începe să concureze cu SpaceX, United Launch Alliance și alți jucători importanți pentru zboruri pe orbita joasă a Pământului și dincolo de ea.

Blue Origin, cunoscută pentru activitatea sa turistică în spațiu destinată clienților bogați și celebrităților, este una dintre cele 13 firme alese de NASA în 2022 pentru achiziția programului dedicat și Rideshare Missions (VADR).

În esență, VADR este destinat să stimuleze dezvoltarea privată a vehiculelor private de lansare spațială prin atribuirea de misiuni științifice NASA, cu costuri mai mici noilor rachete cu un record nedovedit și șanse mai mari de eșec.

Prețul maxim posibil pentru o lansare

În acest sens, NASA își asumă un risc mai mare prin utilizarea unor servicii promițătoare de lansare a rachetelor cu care clienții comerciali ar putea să nu fie dispuși să zboare inițial.

Potrivit NASA, prețul maxim posibil pentru o lansare în cadrul programului VADR este de 300 milioane de dolari.

Agenția spațială a refuzat să dezvăluie valoarea contractului EscaPADE. De asemenea, Blue Origin a refuzat să discute detalii financiare.

Cea mai recentă lansare Blue Origin a eșuat spectaculos