Home » Știință » Primele simulări care arată cu succes cum iau naștere galaxiile

Primele simulări care arată cu succes cum iau naștere galaxiile

Publicat: 03.04.2023

Cosmologia standard nu a putut răspunde în legătură cu modul în care se formează galaxiile, astfel că, prin intermediul simulărilor, oamenii de știință încearcă să găsească un răspuns.

De ce materiile vizibile ale unei galaxii cu disc sunt distribuite într-un plan subțire, spre deosebire de modul în care materia întunecată apare într-o distribuție sferică, este o întrebare critică deschisă.

Într-o lucrare publicată recent în Reports in Advances of Physical Sciences, dr. Nagao oferă o teorie promițătoare a formării galaxiilor. Simulările prin Teoria circulației energiei, care se caracterizează prin forța care acționează asupra momentelor, au produs forme de galaxii precum disc, dublu-disc cu sau fără brațe spiralate, galaxii inelare, inelare barate și cu brațe barate, precum și forme de bulgăre și bară-bulgăre.

Teoria circulației energiei (ECT) susține că există o forță care acționează între momente, în timp ce efectele forței gravitaționale se bazează pe mărimi de energie.

O teorie promițătoare arată cum se formează galaxiile

Noua forță este denumită „forță fundamentală”, ale cărei prezentări sunt forțele electrică, magnetică, puternică și slabă. Mișcările de energie formează circulații energetice în funcție de forța fundamentală.

Pe măsură ce spațiul se extinde, o primă circulație de energie se descompune în circulații locale simultan pe întreaga circumferință, numită descompunere ciclică. După mai multe runde de descompunere ciclică, circulațiile de energie rezultate, care poartă numele de ,,sămânță galactică”, încep să elibereze circulații fiice, cunoscute sub numele de semințe stelare.

O sămânță galactică de mare energie se separă în două semințe galactice pe măsură ce spațiul se extinde. Există trei tipuri de galaxii formate de la originea eliberării semințelor stelare: semințe galactice izolate unice, semințe binare rotative și două semințe atașate.

Ce este „forța fundamentală”?

Există două tipuri de eliberări de semințe stelare: eliberarea liniară și eliberarea inelară, în care semințele stelare sunt eliberate simultan pe întreaga circumferință. În funcție de tipul de semințe galactice și de eliberarea liniară sau inelară a semințelor stelare, se obțin diferite forme de distribuție stelară.

Eliberările inelare intermitente ale unei singure „semințe galactice” produc o galaxie disc. Două semințe galactice atașate au prezentat modele tipice de galaxii cu discuri spiralate după eliberări inelare intermitente (galaxie cu disc dublu). În cazul în care cele două semințe se rotesc, au apărut brațe spiralate.

Acestea ar trebui să merite să fie verificate și validate de fizicieni, deoarece nu există niciun alt model care să fi demonstrat teoretic și sistemic caracteristicile observate ale Universului, potrivit EurekAlert.

Astrofizicienii „cântăresc” roiurile de galaxii cu ajutorul Inteligenței Artificiale

Test de cultură generală. De ce se numește galaxia noastră Calea Lactee?

Praful spațial ar putea transporta viața extraterestră prin galaxie