Home » Știință » NASA a pierdut temporar contactul cu sonda Voyager 2

NASA a pierdut temporar contactul cu sonda Voyager 2

Credit: NASA/JPL-Caltech
Publicat: 04.08.2023

NASA a pierdut temporar contactul cu sonda Voyager 2 – al doilea cel mai îndepărtat obiect creat de om de Pământ din Univers, care în prezent navighează prin spațiul interstelar la aproximativ 19,9 miliarde de kilometri de casă.

Potrivit unei declarații a Jet Propulsion Laboratory al NASA, oamenii de știință au pierdut contactul cu sonda pe 21 iulie, după ce o serie de comenzi planificate au făcut ca Voyager 2 să își încline antena de la Pământ, din greșeală, cu aproximativ două grade.

Incapabilă să transmită sau să primească mesaje de la rețeaua NASA Deep Space Network – o rețea internațională de antene radio de mari dimensiuni care sprijină multe dintre misiunile interplanetare ale NASA – Voyager 2 este în derivă și singură în întunericul spațiului, după ce a părăsit marginea exterioară a Sistemului Solar în noiembrie 2018.

Din fericire, pana de radio ar trebui să fie temporară, a declarat NASA.

Al doilea cel mai îndepărtat obiect creat de om de Pământ

Voyager 2 este programat să își reseteze alinierea antenei de mai multe ori în fiecare an pentru a rămâne în contact cu Pământul pe măsură ce se îndepărtează tot mai mult. Următoarea resetare este programată pentru 15 octombrie, moment în care comunicarea cu Voyager 2 ar trebui să fie reluată.

Sondele gemene Voyager au fost lansate în august și septembrie 1977, la 16 zile distanță una de cealaltă. Ambele sonde au zburat pe lângă planetele Sistemului Solar exterior înainte de a trece în cele din urmă prin cea mai îndepărtată limită a heliosferei – stratul cel mai exterior al atmosferei solare care separă Sistemul Solar de spațiul interstelar.

Voyager 1 a ajuns prima în spațiul interstelar, trecând dincolo de heliosferă în august 2012, scrie Live Science.

Sondele gemene Voyager au fost lansate în august și septembrie 1977

Ambele Voyager au suficientă energie și combustibil pentru a-și continua operațiunile actuale până cel puțin în 2025, potrivit NASA. Dar când va veni ziua în care ambele sonde vor înceta inevitabil să mai comunice pentru totdeauna cu Pământul, misiunea lor spre stele va continua.

La bordul ambelor sonde sunt stocate două copii gemene ale unui disc de cupru placat cu aur, cunoscut sub numele de Voyager Golden Record – un fel de carte poștală audio concepută pentru a împărtăși moștenirea naturală și muzicală a Pământului cu orice extratereștri inteligenți care ar putea, într-o zi, să întâlnească întâmplător sondele. Discurile conțin fiecare 27 de piese muzicale, inclusiv Bach și Chuck Berry, 22 de minute de sunete din natură și voci care vorbesc în 59 de limbi umane.

Sondele conțin, de asemenea, un player audio cu instrucțiuni ilustrate și o hartă stelară care arată locația Pământului.

Planul NASA pentru salvarea misiunii Voyager. Cum va continua să facă descoperiri în spațiul interstelar?

Inginerii de la NASA au rezolvat erorile sondei Voyager 1. Ce s-a întâmplat?

Sonda spațială Voyager a detectat un sunet persistent dincolo de sistemul nostru solar