Home » Știință » Oamenii de știință au ajutat muștele să se reproducă fără masculi

Oamenii de știință au ajutat muștele să se reproducă fără masculi

Foto: Shutterstock
Publicat: 08.08.2023

Fecioara care naște un copil ar putea suna biblic, însă oamenii de știință susțin că au identificat o soluție care să aplice acest fenomen în lumea necuvântătoarelor.

Ei au reușit să forțeze musculițele de oțet să producă urmași chiar și atunci când nu sunt masculi în apropiere.

Rezultatele au implicat folosirea a 220.000 de muște

Experții au explicat că au identificat genele care ajută o specie de muște de fructe să se reproducă fără ca ouăle lor să fie fertilizate de spermă.

„Suntem primii care au demonstrat că poți face ca nașterea de către virgine se întâmple la animale. A fost foarte interesant să vezi o muscă virgină care produce un embrion capabil să se dezvolte până la maturitate și, apoi, să repeți procesul”, a explicat dr. Alexis Sperling, cercetător la Universitatea Cambridge și autorul raportului întocmit după aceste descoperiri.

Pentru a ajunge la aceste rezultate, echipa a lucrat vreme de șase ani și a folosit peste 220.000 de muște, informează The Guardian.

Femelele s-au descurcat singure, după 40 de zile de așteptare a masculului

Inițial, atenția a fost îndreptată asupra unei specii de muscă de fructe, numită  Drosophila mercatorum, și asupra abilității sale de a se reproduce fără mascul. Prin secvențierea genomului acestei muște, a fost identificată gena responsabilă cu reproducerea. Odată identificată gena responsabilă, cercetătorii au modificat gena unei alte specii de muscă de fructe (Drosophila melanogaster), pentru a-i induce și ei nașterea fără spermă.

Astfel, echipa a observat că femelele modificate genetic așteptau în jur de 40 de zile să apară un mascul care să le ajute să se reproducă, iar ulterior, în absența acestuia, ele au depus singure ouăle.

Musculițele rezultate au putut, la rândul lor, să se reproducă fie prin împerecherea cu un mascul, fie singure.

Dr. Alexis Sperling este de părere că descoperirea este utilă pentru că există specii care trebuie să se reproducă, deși femelele sunt izolate. Pe de altă parte, expertul a subliniat că această abilitate ar putea împiedica animalele să se adapteze mediului în care trăiesc.

Un pește prins în zona centralei nucleare Fukushima avea radioactivitate de 180 de ori peste limita de siguranță