Home » Știință » Copiii care au dat nume animalelor de fermă nu au mai dorit să le mănânce

Copiii care au dat nume animalelor de fermă nu au mai dorit să le mănânce

Publicat: 21.07.2024

Dacă unui pui, curcan sau porc i se dă un nume și i se subliniază calitățile individuale, atitudinea copiilor față de animale poate să se schimbe. Astfel, copiii percep animalele ca fiind mai asemănătoare cu oamenii și vor prefera să se împrietenească cu ele în loc să le consume, conform cercetătorilor de la Universitatea SWPS. Cea a mai descoperit acest studiu despre „botezarea” animalelor de fermă?

În emisiunile și poveștile pentru copii, animalele sunt adesea prezentate cu nume specifice, caracteristici unice și preferințe personale. Un exemplu bun este emisiunea populară „Peppa Pig”.

Dar oare „botezarea” animalelor de fermă și atribuirea de caracteristici individuale încurajează copiii să le umanizeze și să relaționeze cu ele, descurajând consumul de carne? Potrivit unor cercetători, acest lucru nu este neapărat valabil, deoarece consumatorii ignoră adesea faptul că carnea de pe farfuria lor provine de la animale reale. Pe de altă parte, copiii mici s-ar putea să nu știe încă acest lucru.

Recunoașterea faptului că consumul de carne le provoacă suferință animalelor produce disonanță cognitivă, deoarece oamenii, în general, iubesc animalele și vor să le protejeze. Pentru a diminua acest disconfort fără a-și abandona obiceiurile alimentare, oamenii folosesc adesea diverse strategii de apărare.

Strategii de apărare

De exemplu, oamenii pot respinge ideea că animalele comestibile împărtășesc atribute mintale umane, cum ar fi capacitatea de a suferi. Prin urmare, cu cât oamenii consumă mai multe produse din carne, cu atât percep mai puțin animalele comestibile ca fiind asemănătoare cu oamenii și arată mai puțină empatie față de ele, spune dr. Aleksandra Rabinovitch, de la Facultatea de Psihologie din Sopot, Universitatea SWPS (Polonia).

Ea adaugă că înainte ca copiii să înțeleagă de unde provine carnea, aceștia sunt considerați consumatori inconștienți. Ei iubesc animalele care arată „drăguț” și se gândesc la ele ca la alte persoane, în termeni de legături afective. Copiii mici cu siguranță nu asociază animalele cu mâncarea, punctează Phys.org.

Cum îi influențează „botezarea” animalelor de fermă pe copiii din SUA?

Cercetările internaționale arată că deși majoritatea copiilor americani cu vârste între 4 și 7 ani consideră că porcii (73,3%) și găinile (65,9%) nu sunt „buni de mâncat”, aproximativ 30% dintre acești copii nu pot determina corect originea produselor animale.

Până în prezent, nu a existat nicio cercetare care să investigheze direct impactul individualizării animalelor prin atribuirea de caracteristici umane asupra reducerii acceptării consumului de carne. Cercetătorii de la Centrul de Cercetare a Comportamentului Social de la Universitatea SWPS au examinat această problemă și au publicat rezultatele în jurnalul Appetite.

Metodologia și rezultatele studiului

Un total de 208 copii de grădiniță cu vârste între 5 și 6 ani au participat la două studii în care li s-au prezentat imagini cu porci și pui. La începutul studiului, copiii au fost întrebați dacă știu de unde provine carnea. Majoritatea copiilor (peste 72%) au răspuns corect, indicând fie animalele în general, fie animale specifice, ca sursă de carne. Au fost, de asemenea, întrebați cât de mult le place să mănânce carne.

Apoi, unii copii au văzut o fotografie cu un porc care avea un nume, obiceiuri și preferințe personale: „Acesta este Lelka, singurul porc de acest fel din lume. Mâncarea preferată a lui Lelka sunt cartofii calzi. Lelka adoră să alerge pe câmp, să sape în pământ și să se bălăcească în noroi”.

Copiilor rămași li s-a oferit o descriere care se referea la porci ca grup. În ultima parte a studiului, copiii și-au exprimat dorința de a se împrieteni cu un animal și dorința de a mânca carne din acesta.

Ce efecte a avut „botezarea” animalelor de fermă?

Studiile au arătat că semnificativ mai mulți copii (79%) cărora le-a fost prezentat un porc care avea un nume și obiceiuri l-au găsit unic, comparativ cu copiii cărora li s-a prezentat un animal fără caracteristici individuale (21%). Copiii din primul grup au declarat mult mai des dorința de a se împrieteni cu un astfel de animal și mult mai rar dorința de a mânca preparate din carnea acestuia.

Rezultatele acestor două studii indică faptul că, pentru copii, identificarea unui animal comestibil printr-un nume și prin caracteristici personale care subliniază unicitatea acestuia este un instrument puternic care poate schimba atitudinile față de el. Acest model de rezultate confirmă că informațiile de identificare sunt ceea ce face diferența în scăderea intenției copiilor de a consuma un animal, indiferent dacă animalul este un porc sau un pui, comentează Dr. Rabinovitch.

Vă recomandăm să citiți și:

O nouă tehnologie detectează șoferii băuți

Ingredientul din orice bucătărie care scade glucoza și colesterolul

Femeilor li se face frig mai ușor decât bărbaților? Iată ce spune știința!

De ce ar trebui să mâncăm mai multă fasole boabe

Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș este blogger începând cu anul 2009, având experiență și în domeniile publicitate și jurnalism. Este pasionat de marketing și de tehnologie, dar cel mai mult îi place să știe lucruri, motiv pentru care a fost atras de Descopera.ro. citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
ARCMEDIA, Romania’s largest publishing group, continues its efforts to implement an integrated development strategy
ARCMEDIA, Romania’s largest publishing group, continues its efforts to implement an integrated development strategy
„Apogeul extincției” este aproape: Pământul va pierde 3.000 de ghețari pe an
„Apogeul extincției” este aproape: Pământul va pierde 3.000 de ghețari pe an
Terra Amata, situl arheologic care spune povestea primilor ingineri ai Europei
Terra Amata, situl arheologic care spune povestea primilor ingineri ai Europei
ARCMEDIA, cel mai mare grup de publishing din România, fidel filosofiei de a consolida independența editorială și autonomia operațională, își continuă demersurile de  implementare a unei strategii integrate de dezvoltare
ARCMEDIA, cel mai mare grup de publishing din România, fidel filosofiei de a consolida independența editorială și autonomia ...
Puțini îi știu numele, dar invenția ei a schimbat viața a milioane de femei. Josephine Cochrane și prima mașină de spălat vase
Puțini îi știu numele, dar invenția ei a schimbat viața a milioane de femei. Josephine Cochrane și prima mașină de ...
Karen Wetterhahn și misterul genetic al otrăvirii cu mercur
Karen Wetterhahn și misterul genetic al otrăvirii cu mercur
(P) Unde ai parte de educație și distracție într-un singur loc?
(P) Unde ai parte de educație și distracție într-un singur loc?
(P) Mii de produse gândite pentru tine, mii de alegeri
(P) Mii de produse gândite pentru tine, mii de alegeri
Secretul succesului s-ar putea ascunde în creier, arată o nouă cercetare
Secretul succesului s-ar putea ascunde în creier, arată o nouă cercetare
Test de cultură generală. Cine au fost druizii?
Test de cultură generală. Cine au fost druizii?
Un astronom explică de ce crede că prima întâlnire cu extratereștrii nu va fi ca în filme
Un astronom explică de ce crede că prima întâlnire cu extratereștrii nu va fi ca în filme
Un monument preistoric unic a fost descoperit de arheologii din Franța
Un monument preistoric unic a fost descoperit de arheologii din Franța
De ce unii oameni sunt mai triști sau stresați de Crăciun?
De ce unii oameni sunt mai triști sau stresați de Crăciun?
România exportă mai mult decât importă, arată un raport
România exportă mai mult decât importă, arată un raport
Privighetoarea care a uimit lumea întreagă. S-a născut dintr-o mamă alcoolică, a cucerit Mapamondul şi a murit din cauza viciilor
Privighetoarea care a uimit lumea întreagă. S-a născut dintr-o mamă alcoolică, a cucerit Mapamondul şi a murit din ...
Record absolut! Cu cât au împrumutat românii Guvernul în 2025?
Record absolut! Cu cât au împrumutat românii Guvernul în 2025?
Arctica a avut cel mai cald an din 1900 și până în prezent, arată un raport NOAA
Arctica a avut cel mai cald an din 1900 și până în prezent, arată un raport NOAA
Se apropie sfârșitul unei ere în turism? City break-urile ieftine ar putea ajunge o raritate
Se apropie sfârșitul unei ere în turism? City break-urile ieftine ar putea ajunge o raritate